برنامه 18 میلیارد دالری پنتاگون برای مقابله با موشک های ایران و کوریای شمالی

CC0 / / برنامه 18 میلیارد دالری پنتاگون برای مقابله با موشک های ایران
برنامه 18 میلیارد دالری پنتاگون برای مقابله با موشک های ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
وزارت دفاع آمریکا برنامه‌ای 18 میلیارد دالری برای توسعه تجهیزات رهگیری جهت مقابله با موشک‌های کوریای شمالی و ایران رادر دستور کار پنتاگون قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری Bloomberg با استناد از اطلاعاتی که اخیراً از سوی وزارت دفاع آمریکا منتشر شده است خبر داده است که وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون"  قصد دارد برای تحقیق، توسعه،‌ تولید و پشتیبانی از یک سیستم دفاعی جدید برای متوقف کردن موشک‌هایی که از ایران و کوریای شمالی شلیک می‌شوند، حدود 18 میلیارد دالر هزینه کند.

امریکا شرط کاهش تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
امریکا شرط کاهش تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرد

بر اساس این گزارش‌ها، تیم‌هایی به رهبری دو شرکت نظامی لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن رقمی در حدود 13.1 میلیارد دالر برای فاز تحقیق و توسعه یک مجتمع دفاعی نسل جدید دریافت خواهند کرد.

برآورد می‌شود که در فاز تولید این سیستم دفاعی جدید نیز 2.3 میلیارد دالر هزینه شود و در نهایت 2.3 میلیارد دالر دیگر نیز به هزینه‌های پشتیبانی تخصیص یابد.

بر اساس گزارش این شبکه، این موشک‌های رهگیر برای انهدام و نابودی موشک‌های مهاجم کشورهایی نظیر کوریای شمالی و ایران ساخته شده است. آنها قرار است روی سیستم های دافع هوای مستقر در آلاسکا نصب شوند. برآورد شده هر یک از این 31 موشک رهگیر حدود 498 میلیون دالر هزینه دارد. 

فرماندهی دفاع موشکی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «تمرکز ما در حال حاضر روی مرحله ساخت فناوری‌ها است. این سازمان قصد دارد استفاده از موشک‌های رهگیر نسل بعد را حداکثر تا سال 2028 آغاز کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала