رئیس امنیت ملی: صد ها تروریست خارجی در زندان های افغانستان به‌ سر می‌برند

© @https://twitter.com طالبان در تلاش اند رهبری خود را از پاکستان به افغانستان انتقال دهند
 طالبان در تلاش اند رهبری خود را از پاکستان به افغانستان انتقال دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
رئیس امنیت ملی افغانستان گفته است که شمار جنگجویان بازداشت شده گروه داعش در این کشور به به حدود 700 تن می‌رسد و که 60 درصد آن‌ها "حدود 300 تن" را شهروندان پاکستان تشکیل می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، احمد ضیا سراج، رئیس امنیت ملی افغانستان روز گذشته ( سه شنبه 27 آپریل) در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که در مجموع 700 عضو خارجی گروه داعش سوی نیروهای امنیتی افغانستان بازداشت شده و زندانی اند.

رئیس امنیت ملی افغانستان گفته است که این بازداشت‌شدگان با 73 کودک شان شهروندان 14 کشور شامل روسیه، پاکستان، ایران، ترکیه، اندونیزیا، الجزایر، بنگله دیش، هندوستان و مالدیف اند. 

معاونیت اول: مسوول گروه داعش در شهر کابل بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
معاونیت اول: مسؤول گروه داعش در شهر کابل بازداشت شد

سراج افزوده است که مراحل ابتدایی قضایی دوسیه بسیاری از این افراد طی شده است و در باره تعیین سرنوشت آنان گفتگوها با مقام‌های استخباراتی این کشورها ادامه دارد: «چیزی که ما می‌خواهیم این است که از این کشورها تقاضا کنیم که با ما یکجا کار کنند تا راه حل اساسی پیدا کنیم.»

رئیس امنیت ملی افغانستان گفته است که شمار زیادی از جنگجویان خارجی گروه داعش که به مراتب بیشتر از رقم بازداشت شدگان بوده اند، در جنگ مستقیم با نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور کشته شده اند.

رئيس امنیت ملی افغانستان هشدار داد که اگر کشورهای منطقه به صورت مشترک کار نکنند، در آینده با این تهدید رو به رو خواهند شد: «جنگ کنونی جنگ منطقه‌ای و جهانی است. گذاشتن تمامی مسئولیت‌ها به دوش نیروهای امنیتی افغانستان کار درستی نیست. تمام منطقه با این تهدید مواجه می‌شوند. پیش از این که دیر شود، همه کشورها باید در برابر این تهدیدها کار کنیم.»

سراج خاطرنشان ساخت که بیشتر این جنگجویان خارجی گروه داعش از طریق ترکیه به ایران و پاکستان رفته و از آنجا وارد افغانستان شده اند. او گفت که از همین رو برای جلوگیری از ورود این افراد مذاکره با ترکیه و ایران آغاز شده است و با پاکستان از مدت طولانی گفتگوها ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала