لاوروف انگلیس را به تلاش برای تضعیف روابط روسیه و اتحادیه اروپا متهم کرد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف انگلیس را به تلاش برای تضعیف روابط روسیه و اتحادیه اروپا متهم کرد
 لاوروف انگلیس را به تلاش برای تضعیف روابط روسیه و اتحادیه اروپا متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت که انگلیس "نقش خرابکارانه" جدی در روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا دارد.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف گفت: "از نظر روابط روسیه و اروپا، من فکر می کنم مثل قبل، انگلیس ها یک نقش خرابکاراه فعال و جدی را بازی می کنند. آنها اتحادیه اروپا را ترک کردند، اما فعالیت تخریبی آنها کاهش نمی یابد. برعکس، آنها در تلاشند تا به حداکثر رساندن تقابل اعضای اتحادیه اروپا در رابطه با مسکو بپردازند".  

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: "می دانید، اما، آنها (انگلیس‌ها)، سیگنالهایی برای ما ارسال می كنند، پیشنهاد می كنند كه بعضی از تماسها برقرارشود. یعنی خودشان از برقراری ارتباط خودداری نمی كنند، اما سعی می كنند دیگران را از این امر منصرف كنند. باز هم احتمالاً تمایل به داشتن انحصار در این موارد تماس ها، ثابت می کنند که آنها از بسیاری کشور های اروپایی برتر هستند".

به گفته وی "در اینجا هیچ چیز تعجب آور نیست". به عنوان نمونه، وزیر ماجرای مسمومیت افسر سابق " FSB" الكساندر لیتویننكو در سال 2006 را ذکر كرد و گفت که "دادگاه با توجه به یك اتهام آغاز می شود، سپس اعلام می شود كه دوسیه بسته می شود، زیرا لازم است خود را با مواد در دوسیه آشنا کرد، و سپس حکم را اعلام کرد".  

سرگئی لاوروف: روسیه به ایالات متحده پیشنهاد داد تا «درگیری دیپلماتیک» را از میان بردارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
سرگئی لاوروف: روسیه به ایالات متحده پیشنهاد داد تا «درگیری دیپلماتیک» را از میان بردارد

وزیر افزود: "هیچ کس این مطالب را هرگز ندیده است. اما گفته می شود که به ما را باور کنید، همانطور که شوارتزنگر گفت "به من اعتماد کنید". وی برعلاوه افزود؛ اما من در این خصوص بیشتر از طرفداران "رونالد ریگان" هستم که می گوید - اعتماد کنید، اما بررسی کنید.

 وزیر امور خارجه روسیه افزود:"اما، می دانید، آنها سیگنال هایی برای ما ارسال می كنند و پیشنهاد می كنند بعضی از تماسها برقرار شود. یعنی خودشان از برقراری ارتباط خودداری نمی كنند اما سعی می كنند دیگران را از این کار منصرف كنند. باز هم احتمالاً تمایل به داشتن انحصار در این موارد دارند و دوباره می خواهند ثابت کنند بسیار بالاتر از دیگران هستند.

به گفته وی، "در اینجا هیچ چیز تعجب آور نیست". وزیر خارجه روسیه  به اتهامات بی اساس انگلیس به روسیه اشاره کرده و به عنوان نمونه ماجرای مسمومیت الكساندر لیتویننكو، مامور سابق سازمان امنیت روسیه در سال 2006 را ذکر كرد.  لاوروف گفت که  

در 4 مارچ 2018 سرگئی اسکریپال، که قبلاً در فدراسیون روسیه به جرم خیانت محکوم شده بود و دخترش یولیا در سالسبری انگلیس مسموم شدند که باعث یک رسوایی بین المللی شد. لندن معتقد است که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال ها نقش داشته است، اما مسکو آن را قاطعانه رد کرد. وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که "پرونده اسکریپال" به دلیل عدم وجود هیچ مدرکی مبنی برنقش روسیه در مقابل چشمان ما در حال فروپاشی می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала