مقامات آمریکایی: نیروهایشان تا اوایل تابستان افغانستان را ترک می کنند

© AFP 2023 / Delil Souleiman وال استریت ژورنال مقامات آمریکایی نیروها اوایل تابستان افغانستان ترک
 وال استریت ژورنال مقامات آمریکایی نیروها اوایل تابستان افغانستان ترک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
رسانه امریکایی: اگر طالبان دست به حملات نزنند، ممکن است ایالات متحده تا تابستان نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

به گزارش وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده است، نیروهای آمریکایی می توانند تا اوایل تابستان افغانستان را ترک کنند، اگر شبه نظامیان طالبان رادیکال از حملات خودداری کرده و اجازه خروج نیروهای مسلح را به صورت مسالمت آمیز میسر کنند.

پیشتر، زلمی خلیل زاد، فرستاده ویژه آمریکایی برای افغانستان گفته بود که در صورت حمله طالبان به سربازان آمریکایی در هنگام خروج از این کشور، ایالات متحده به آنها جواب دندان شکن می هد. به گفته وی، ایالات متحده پس از عقب نشینی نیروهای خود به همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان و شرکای منطقه ای ادامه خواهد داد.

نگرانی امریکا از کاهش توانایی نظامیان افغان پس از خروج نیروهای خارجی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
نگرانی امریکا از کاهش توانایی نظامیان افغان پس از خروج نیروهای خارجی

وال استریت ژورنال، خاطرنشان كرد كه خلیلزاد، قرار است اواخر این هفته برای گفتگو با طالبان به پایتخت قطر دوحه سفر كند تا "نگرانی" های ایالات متحده در مورد این مسائل را بیان نماید. به گفته این روزنامه، به طور کلی، مقامات آمریکایی از طالبان می خواهند که از حملات به نیروهای آمریکایی و افغان در هنگام عقب نشینی نیروها از افغانستان خودداری کنند.

این روزنامه با استناد به منابع می نویسد: "اگر طالبان به آمریكا اجازه خروج مسالمت آمیز را بدهند ، همانطور كه ​​انتظار می رود، همه نیروهای نظامی آمریكا تا اوایل تابستان از این كشور خارج می شوند".

پیش از این، دولت آمریكا اعلام كرده بود كه تا اول ماه می خروج آغاز می شود و تا 11 سپتامبر با هماهنگی كامل با متحدان، خروج نیروها از افغانستان را به پایان می رساند. در سال 2020، ایالات متحده و طالبان اولین توافقنامه صلح را پس از بیش از 18 سال جنگ در دوحه پایتخت قطر امضا کردند. این امر برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان پیش بینی شده بود. از زمان امضای توافقنامه ، طالبان بارها واشنگتن را به نقض توافق متهم کرده اند.

گفتنی است در افغانستان، درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان ادامه دارد، آنها (طالبان)، اراضی قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده وحالا به شهرهای بزرگ حمله می کنند. گفتگوهای صلح بین دولت افغانستان و طالبان در تاریخ 12 سپتامبر سال 2020 در پایتخت قطر آغاز شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала