فرمانده قول‌اردوی عملیات‌ خاص از توانمندی ارتش اطمینان ‌داد

© https://twitter.comفرمانده قول‌اردوی عملیات‌ خاص از توانمندی ارتش اطمینان ‌داد
فرمانده قول‌اردوی عملیات‌ خاص از توانمندی ارتش اطمینان ‌داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
فرمانده قول‌اردوی عملیات خاص اطمینان داد که با بیرون شدن کامل نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای امنیتی افغانستان توان ایستاده‌گی در برابر طالبان را دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، جنرال هیبت‌الله علی‌زی، فرمانده قول‌اردوی عملیات خاص اطمینان می‌دهد که با بیرون شدن کامل نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای امنیتی افغانستان توان ایستاده‌گی در برابر طالبان را دارند.

ابراز نگرانی هند از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
ابراز نگرانی هند از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

این جنرال ارتش‌ می‌گوید که نیروهای ویژه از توانمندترین نیروها در منطقه اند و نخواهند گذاشت تا طالبان در میدان‌های جنگ پیروز شوند.

او افزود: «حالا بیشتر از ۹۵ درصد عملیات‌ها را ما افغانان خودمان رهبری می‌کنیم و خارجی‌ها در آن هیچ نقشی ندارند. ما خودمان توانایی راه‌اندازی عملیات‌ها را داریم».

فرمانده علی‌زی، آموزش‌های نظامی را در بریتانیا و امریکا فرا گرفته است. او در امنیت ملی نیز کار کرده‌است. آقای علی‌زی، پیش از این، رییس اوپراسیون وزارت دفاع ملی و فرمانده قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین نیز بود.

این فرماندۀ ارتش بیان داشت: «ما پیش از این هم گفته بودیم و حالا هم می‌گوییم که طالب از برقع استفاده نکنند، از طفل‌ها و از خانه‌های غیرنظامیان استفاده نکنند. بیایند به‌میدان جنگ و جا را برای مان مشخص کنند تا ببینیم کی جنگ را می‌برد.»

آقای علی‌زی ۳۵ سال دارد. او می‌گوید که دوبار از سقوط ولایت فراه بدست طالبان جلوگیری کرده‌است و نیز در سرکوب طالبان در ارغنداب کندهار نقش رهبری نیروهای دولتی را داشته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала