بایدن: به دنبال تنش با روسیه نیستیم

© REUTERS / POOLبایدن: به دنبال تنش با روسیه نیستیم
بایدن: به دنبال تنش با روسیه نیستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا طی سخنرانی در کنگره گفته است که واشنگتن به دنبال تنش و تقابل با روسیه نیست.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا روز گذشته، (چهارشنبه، 28 اپریل) در نخستین سخنرانی خود در نشست مشترک دو مجلس نمایندگان و سنا در کنگره گفت که واشنگتن به دنبال تنش و تقابل با روسیه نیست، اما «عواقب» «مداخله» و حملات سایبری را وعده می‌دهد.

بایدن می‌گوید: من به رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، تصریح کردم همزمان که ما به‌دنبال تنش‌زایی نیستیم، اما اقدامات آنها دارای پیامدهایی خواهد بود.

رئیس‌جمهور امریکا با ادعای اینکه پاسخ مناسب و مستقیمی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات این کشور و حملات سایبری داده است، افزود: اما ما می‌توانیم منافع دوجانبه همکاری کنیم.

پیش از این، بایدن در یک تماس تلفونی با رئیس‌جمهور پوتین، خواستار دیدار حضوری با وی در کشور ثالث شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا گفته که این موضوع مربوط به هفته‌های آینده است. وی همچنان روز سه شنبه گفت که در صورت عدم «تشدید» از مسکو، گفتگو‌های امریکا با روسیه در مورد بسیاری از موضوعات که با ثبات استراتژیک آغاز می‌شود، ممکن است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه گفت که در کرملین اعتقاد بر این است که برگزاری دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه و امریکا نیاز به بررسی های عمیق دارد. اظهارات امریکا درباره این نشست همواره با صحبت هایی از تحریم همراه است.

همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با دیمیتری کیسلف، مدیر عمومی آژانس خبری بین‌المللی «راسیا سیگودنیا» اظهار داشت، اخیراً روابط روسیه و امریکا در یک بحران آشکار قرار دارد. به گفته وی، اوضاع حتی از جنگ سرد نیز بدتر است.

در 15 اپریل، امریکا تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کرد و اخراج ده‌ها ماموریت دیپلماتیک روسیه را اعلام کرد. وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روند تحریم‌های واشنگتن منافع مردم دو کشور را برآورده نمی‌کند.

مسکو اقدامات تلافی جویانه را اعلام کرد: ده دیپلمات امریکا از کشور اخراج شدند، بقیه دیگر اجازه حرکت آزادانه در سراسر کشور را ندارند. علاوه بر این، روسیه تحریم‌های شخصی علیه مقامات دولتی پیشین و برحال، اعمال کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала