منت والی پروان به خبرنگاران: با شما بسیار مدارا کرده‌ایم

© Photo / FB / فضل الدین عیارفضل الدین عیار والی پروان
فضل الدین عیار والی پروان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
عضو شوید
فضل‌الدین عیار والی پروان در مراسم بزرگداشت از روز ملی مطبوعات به دو گزارش نشر شده در مورد خودش واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار آقای عیار در این نشست به دو گزارش منتشر شده در مورد ناتکمیل‌بودن پروژۀ سنگ فرشِ جاده‌های فرعی شهر چاریکار که توسط والی این ولایت و رئیس‌جمهور غنی گشایش یافت و نیز لت‌وکوب مدیر حوادث ریاست هلال احمر پروان توسط والی واکنش نشان داده  به خبرنگاران گفت که در کار آنان اشتباه وجود دارد اما آقای والی با آنان بسیار مدارا کرده است.

آقای عیار گفت: «در ده‌ها مورد مدارک در دست داریم که خبرنگاران را مورد باز پرس قرار دهیم اما نمی‌کنیم و اجازه می‌دهیم خبرنگاران هرچه به گفتن دارند بگویند».

آقای عیار در این نشست گفت که «خبرنگاران تلاش می‌کنند در پروان گِل خشک را به دیوار بچسبانند.»

نهادهای حمایت از خبرنگاران در واکنش به این سخنان والی پروان از وی خواستند مدارک در دست داشته را ارایه کند. این نهادها از والی پروان میخواهند در صورتی که مدارک را ارایه نمی‌کند، با دیگر مرتکب اظهارات بی‌بنیاد به نشانی خبرنگاران نشود.

پرویز امین‌زاده، از مسئولان انجمن ژورنالیستان آزاد ولایت پروان در همین نشست و در حضور والی پروان گفت که خبرنگاران در این ولایت با درنظرداشت همه قوانین پذیرفته‌شده و اصول خبرنگاری فعالیت‌های‌شان را انجام می‌دهند.

آقای امین‌زاده از والی پروان خواست که یا خبرنگاران استفاده‌جو و باج‌گیر را فاش کرده و به همه‌گان معرفی کند یا از اظهارات غیرواقع‌بینانه در نشست‌های رسمی به نشانی خبرنگاران خودداری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала