پایان طولانی ترین جنگ امریکا و متحدانش؛ خروج نیروهای ناتو از افغانستان تایید شد

© Flickr / Wir. Dienen. Deutschland.پایان طولانی ترین جنگ امریکا متحدانش؛ خروج نیروهای ناتو از افغانستان آغاز می‌شود
پایان طولانی ترین جنگ امریکا متحدانش؛ خروج نیروهای ناتو از افغانستان آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
عضو شوید
ستاد مرکزی ناتو اعلام کرد که خروج نظامیان این سازمان از افغانستان از قبل آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ستاد مرکزی ناتو امروز پنج‌شنبه (29 اپریل)، به طور رسمی تائید کرد که خروج سربازان این سازمان از افغانستان مطابق به تصمیم قبلی به صورت تدریجی آغاز شده است.

سخنگوی این سازمان گفت: "در اواسط  ماه اپریل، متحدان ما تصمیم گرفتند که خروج نیروهای از اول ماه مه آغاز شود، اما خروج نیروها (از افغانستان)، آغاز شده است".

Солдат Сил специального назначения Армии США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
انتقال سیستم راکتی آمریکا از کویت به افغانستان به بهانه خروج نیروها

او تاکید دارد که امنیت جان نظامیان در اولویت این سازمان قرار دارد و هر گونه اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا سربازان ناتو در افغانستان آسیب نبینند.

سخنگوی ناتو تاکید دارد که هرگونه تلاش گروه طالبان برای حمله به این نیروهای این سازمان "پاسخی قاطع" در پی خواهد داشت.

این در حالی‌ست که روز یکشنبه جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در یک کنفرانس خبری درباره تاریخ آغاز خروج نیروها  اعلام کرد اکنون همه نیروهای ما در حال آماده‌سازی برای بازگشت هستند.

قابل یاد آوری‌ست که جو بایدن رئیس جمهور امریکا ماه گذشته با اعلام جدول زمانی جدید برای خروج از افغانستان مدعی شده بود که "جنگ‌های بی‌پایان" را خاتمه خواهد داد.

با این حال، برخی رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که واشنگتن می‌خواهد یک جنگ از راه دور را در افغانستان آغاز کند، همان‌طور که پیش از این در کشورهای دیگری مانند یمن، سوریه و سومالی این کار را کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала