اعتراف سفیر امریکا؛ از سال‌ها پیش می‌دانستیم که در جنگ افغانستان پیروز نمی‌شویم

© Photo / U.S. Embassy Kabulاعتراف سفیر امریکا؛ از سال‌ها پیش می‌دانستیم که در جنگ افغانستان پیروز نمی‌شویم
اعتراف سفیر امریکا؛ از سال‌ها پیش می‌دانستیم که در جنگ افغانستان پیروز نمی‌شویم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
عضو شوید
سرپرست سفارت امریکا در کابل می‌گوید که امریکا از چند سال پیش به این نتیجه رسیده‌بود که جنگ افغانستان به یک بن‌بست رسیده‌است و امریکا در این جنگ پیروز نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، راس ویلسن در یک گفت‌وگو با طلوع‌نیوز، پرداختن به معضل افغانستان را از راه‌های سیاسی بهترین گزینه می‌داند.

او در این باره افزود: «ما چند سال پیش به این نتیجه رسیدیم که جنگ دوام‌دار یک بن‌بست است و ما در پایان پیروز نخواهیم شد و نخواهیم توانست مشکلات افغانستان و مشکلات طالبان را برای همیش پایان دهیم. یگانه راه درست دریافت راه‌های حل سیاسی بودند».

بایدن: اکنون زمان ترک افغانستان فرا رسیده‌است، نباید چندین نسل طول بکشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
بایدن: اکنون زمان ترک افغانستان فرا رسیده‌است، نباید چندین نسل طول بکشد

سرپرست سفارت امریکا در کابل تأکید می‌ورزد که پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی درگیر شدن افغانستان به یک جنگ داخلی به‌سود هیچ‌کسی نیست و از این رو، این گزینه را ممکن نمی‌داند: «وضعیت بگونه‌یی است که افغانان و خارجیان آن را در کابل یکسان می‌بینند که با نگرانی‌‎های کوچکی همراه است و این یکی از علت‌های کلانی است که ما یک بخش کلان کارمندان ما را بیرون می‌کنیم».

بربنیاد توافق‌نامه دوحه، روند بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان باید تا روز شنبه به پایان می‌رسید، اما رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرده‌است که این نیروها تا یازدهم سپتمبر از افغانستان بیرون خواهند شد؛ چیزی که طالبان آن را نقض توافق نامه دوحه می دانند و گفته می شود که رهبری طالبان در پاکستان در باره چگونگی برگشت به مذاکرات و شرکت در نشست استانبول در حال رأی‌زنی استند.

حاجی دین محمد، معاون شورای عالی مصالحه ملی بیان داشت: «آن‌طوری‌‎که دیده می‌شود آماده‌گی لازم از سوی طرفین برای برگزاری نشست استانبول به چشم نمی‌خورد».

همزمان با آغاز خروج نیروهای امریکایی، سرپرست سفارت امریکا می‌پذیرد که کارمندان این سفارت نیز کاهش خواهند یافت: «اشاره کنم. این یک شمار کلان نیست اما این شماری از افرادی است که از دید ما می توانند کارهای شان را به گونه موثر از بیرون از افغانستان می توانند انجام دهند. این از لحاظ امنیت برای ما بهتر است».

ایالات متحده امریکا به این باور است که پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان نیز نظارت نیروهای امریکایی از چگونگی فعالیت‌های گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала