Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کاهش فشار از روی شانه‌های لاپورتا؛ سرمایه‌گذاران به داد بارسا رسید

© AFP 2023 / LLUIS GENESpanish lawyer Joan Laporta celebrates his victory at the auditorium of the Camp Nou complex after winning the election for the FC Barcelona presidency on March 7, 2021 in Barcelona.
Spanish lawyer Joan Laporta celebrates his victory at the auditorium of the Camp Nou complex after winning the election for the FC Barcelona presidency on March 7, 2021 in Barcelona. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
عضو شوید
در میان نگرانی‌های پر فشار قرض‌داری‌های بارسلونا، بیش از 200 میلیون یورو بدهی این باشگاه از سوی سرمایه‌گذاران پرداخت شده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ در میان نگرانی‌های روزافزون بدهی، بارسلونا بیش از 200 میلیون یورو از بدهی‌های قابل توجه خود را پس داده است و از فشار مالی باشگاه در طی شیوع ویروس کرونا می‌کاهد.

به هر حال بودجه مالی بارسا در شرایط خوبی نبود، بخشی از آن بخاطر هزینه‌های بی دقت در بازار نقل و انتقالات و لایحه دستمزد خارج از کنترل بود. اما همه گیری همه چیز را به سطح دیگری رسانده است. آخرین حساب‌های آنها تقریباً 100 میلیون یورو ضرر داشته و بدهی ناخالص آنها اخیراً از مرز 1 میلیارد یورو فراتر رفته است.

در ماه جنوری گزارش شد که باشگاه برای جلوگیری از پرداخت نکردن بدهی‌های خود و به طور بالقوه ورشکستگی، از برخی از سرمایه گذاران‌اش برای کاهش فشار درخواست کرده است. آنها پس از عدم توانایی پرداخت 200 میلیون یورو، گولدمن ساش، آلیانز و پرودنشال برای انعطاف پذیری درخواست کمک کرده بودند.

اگرچه مشخص نیست که آیا این درخواست پذیرفته شده اما اکنون توسط بلومبرگ گزارش شده که گروهی از سرمایه گذاران اروپایی که نامشان فاش نشده توافق کرده‌اند "محدودیت بدهی و هزینه‌های مالی" را با مبلغ 200 میلیون یورو حذف کنند.

این اساساً به این معنی است که این بدهی‌ها دیگر یک مشکل فوری برای باشگاه نیستند و آنها می‌توانند فعلاً روی رعایت سایر مهلت‌های پرداخت تمرکز کنند، اما فاصله زیادی با هم ندارند.

تعویق به این معنی است که ورشکستگی در کوتاه مدت احتمال کمتری دارد اما باشگاه هنوز در مشکلات جدی مالی قرار دارد. بدهی خالص آنها – بدهی‌های شان پس از کسر ارزش دارایی‌ها - هنوز نزدیک به 500 میلیون یورو می‌رسد و احتمالاً بدتر خواهد شد بدون اینکه به زودی نشانه‌ای از بازگشت به حالت عادی کامل وجود داشته باشد.

مشکلات مالی آنها یکی از عوامل اصلی تصمیم شان برای پیوستن به رئال مادرید در مورد سوپرلیگ جنجالی بود. آنها یکی از سه باشگاه به همراه رئال و یوونتوس هستند که هنوز پروژه را رها نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала