القاعده امریکا را به جنگ تهدید می کند

© AFP 2023 / RAMI AL-SAYEDالقاعده بخاطر جای خود در سوریه با داعش مبارزه خواهد کرد
القاعده بخاطر جای خود در سوریه با داعش مبارزه خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
عضو شوید
رسانه های غرب خبر داده اند که "القاعده" امریکا را به جنگ در تمام جبهه ها تهدید میکند.

به گزارش اسپوتنیک، دو تن از اعضا سازمان تروریستی "القاعده" از طریق میانجی ها به کانال تلویزنی CNN خبر داده که این سازمان، امریکا را به جنگ در همه ساحات تهدید می کند.

گفته شده است که مقامات القاعده، به نقل از این کانال، تهدید به ادامه جنگ علیه ایالات متحده "در همه جبهه های دیگر" هستند تا زمانی که ایالات متحده "به طور کامل از جهان اسلام اخراج شود".

بعد از خروج ناتو و امریکا، القاعده به افغانستان برمی‌گردد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
بعد از خروج ناتو و امریکا، القاعده به افغانستان برمی‌گردد؟

به گفته آنها، طالبان در پاکستان و افغانستان و القاعده هنوز با روابط "اخوت اسلامی" مرتبط هستند. آنها همچنین معتقدند که امریکایی ها در افغانستان "شکست خورده اند".

با این حال، به گفته اعضای این سازمان تروریستی، آنها علاقه مند به افغانستان به عنوان یک پایگاه بالقوه برای برنامه ریزی و انجام حملات آینده نیستند.

علیرغم این واقعیت که اخیراً سازمان تروریستی داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) در انجام حملات و اقدامات تروریستی در اروپا فعالیت بیشتری داشته است، نمایندگان القاعده گفتند که کاهش فعالیت این گروه فقط "یک تاخیر تاکتیکی" است، و به شرکت در "جنگ طولانی" که به "مراحل مختلف" تقسیم شده است ادامه می دهد.

پیش از این، دولت امریكا اعلام كرده بود كه تا اول ماه می آغاز می شود و تا 11 سپتامبر با هماهنگی كامل با متحدین، خروج نیروها از افغانستان را به پایان می رساند. در سال 2020 ، ایالات متحده و نمایندگان جنبش افراطی طالبان در دوحه اولین توافقنامه صلح بیش از 18 سال جنگ را امضا کردند. این امر برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان پیش بینی شده است. از زمان امضای توافقنامه، طالبان بارها واشنگتن را به نقض توافق متهم کرده اند.

در افغانستان، درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان وجود دارد، آنها مناطق قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و علیه شهرهای بزرگ حمله می کنند. در پایتخت قطر، در 12 سپتامبر 2020، گفتگوهای صلح بین دولت افغانستان و طالبان آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала