تطبیق واکسین کرونا در جریان ماه رمضان مشکل شرعی و دینی ندارد + ویدیو

© Sputnik / T. Azimمحمد قاسم حلیمی، وزیر وزارت حج و اوقاف
محمد قاسم حلیمی، وزیر وزارت حج و اوقاف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
عضو شوید
وزارت حج و اوقاف به همکاری وزارت صحت، به منظور همگانی ساختن واکسین ویروس کرونا، تطبیق این واکسین را بالای یک‌شمار از عالمان دین و پزشکان رسما آغاز کردند.

دولت افغانستان بیش از چهارصد‌هزار واکسین کرونا را از کشور هندوستان دریافت کرده است و سه ماه پیش پروسهٔ واکسین کرونا آغاز شده است.
محمد قاسم حلیمی، وزیر وزارت حج و اوقاف به عنوان اولین عالم دین در این برنامه، واکسین کرونا را بالای خود تطبیق کرد.


آقای حلیمی می‌گوید:

«وزارت حج و اوقاف در خصوص رمضان و واکسین کرونا یک فتوای مفصل صادر کرده است. واکسین زدن هیچ مشکل ندارد و روزه باطل نمی‌شود. از دوستانی که از ناحیه نگران هستند وزارت ارشاد حج و اوقاف فتوا صادر کرده است و پچکاری‌هایی از طریق گوشت گرفته می‌شود هیچ مشکل شرعی ندارد».

در همین حال وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت، در حالی که از شیوع موج سوم ویروس کرونا هشدار می‌دهد می‌گوید، در موج سوم با توجه به تجربهٔ موج اول و دوم داشته و با مشورهٔ گسترده، پلان مبارزه با موج سوم تکمیل شده است و با رهبری دولت افغانستان شریک می‌شود.
سرپرست وزارت صحت می‌گوید:

«تلاش صورت گرفته است که در موج سوم بدون ایجاد رعب و وحشت اجتماعی به صورت آرام و سنجیده و منظم با استفاده از منابع موجود در سکتور صحت، بتوانیم با این ویروس مقابله کنیم».

به گفتهٔ او سکتور صحت به تنهایی نمی‌تواند جلو انتشار ویروس را بگیرد.

نگرانی‌ها از موج سوم ویروس کرونا در حالی مطرح می‌شود که وزارت صحت از بلند رفتن آمار مبتلا‌شده‌ها به این ویروس خبر می‌دهد.
بیشتر افراد آلوده به این ویروس را شهروندان شرق افغانستان به خود اختصاص داده اند.
پس از همه‌گیری سرسام‌آور کووید - ۱۹ در هندوستان، وزارت خارجهٔ افغانستان از شهروندان کشور خواسته است که جدا از کار ضروری به این کشور سفر نکنند.
پروسهٔ تطبیق ویروس کرونا امروز و بالای پنجاه عالم دین آغاز شد و قرار است در تمام افغانستان تطبیق شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала