روسیه: حضور نیروهای امریکایی در افغانستان اوضاع را بدتر ساخته است

© Photo / Public domain/ Alan Grazianoروسیه: حضور نیروهای امریکایی در افغانستان اوضاع را بدتر ساخته است
روسیه: حضور نیروهای امریکایی در افغانستان اوضاع را بدتر ساخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
عضو شوید
دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه گفته است که ایالات متحده به وظایف اعلام شده عمل نکرد و اکنون با عقب نشینی مردم افغانستان را در شرایط بسیار دشواری رها می کند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشته است که از زمان حضور امریکا تا هنوز اوضاع افغانستان بدتر شده است.
پاتروشف، در مورد اظهارات اخیر وزیر خارجه امریکا مبنی براینکه نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند، زیرا تمام وظایف آنجا انجام شده است، پیشنهاد کرد تا به یاد بیاورند که وظیفه آنها آنجا چی بوده است.
وی گفت: "وظیفه اصلی آنها ازبین بردن تروریست‌ها بود، اما افغانستان تا به امروز به طور مداوم در راس لیست کشورهای آسیب دیده‌تر از حملات تروریستی قرار دارد که فقط در سه ماه اول امسال، بیش از 3.5 هزار نفر قربانی حملات آنها شده اند که بیش از هزار نفر تنها در ماه مارچ بوده است. تروریستها نه تنها تهدید به افغانستان بلکه به کشورهای منطقه نیز است."
پاتروشف، افزود که آنها (امریکا) و متحدان‌شان در مبارزه با مواد مخدر در افغانستان نیز ناکام شدند و از زمان آغاز حضور نیروهای امریکایی و متحدان آنها تاهنوز کشت مواد مخدر 10 درصد افزایش یافته است و امروز افغانستان هنوز حدود 80% از قاچاق مواد مخدر غیرقانونی در جهان را تأمین می‌كند.
این سیاستمدار روس می‌گوید که بنابر این، ایالات متحده افغانستان و مردم افغانستان را در شرایط بسیار دشواری ترک می کند. در طول مدت حضور امریکایی ها در افغانستان، اوضاع فقط به بدتر تغییر کرده است.
او می‌گوید که امریکا نیروهای خود را به آنجا فرستاد، تا از این كشور به عنوان سكوی پرشی برای طرح نفوذ ژئوپلیتیك خود در منطقه استفاده كند.
دبیر شورای امنیت روسیه گفت که امریکا که درحال عقب نشینی است، در وقتش طالبان را علیه اتحاد جماهیر شوری که بعد از او القاعده ظهور کرد، ساختند.
به گفته او سالها است که روسیه و متحدانش همچنان با اثرات دشوار ژئوپلیتیک امریکایی در افغانستان روبرو شده اند و سالها برای ثبات اوضاع در این کشور تلاش می کنند.
پاتروشف گفت که امریکا بازی‌های همیشگی خود را بازی می‌کند که بدبختانه تاثیرات منفی بالای مردم افغانستان می‌گذارد.
در اخیر او افزوده است که روسیه برای بهتر شدن اوضاع در افغانستان کوشش می‌کند و برای برقراری صلح و آشتی در این کشور تمام تلاش های خود را خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала