طالبان با نمایندگان روسیه، امریکا، چین و پاکستان در دوحه دیدار کردند

© Photo / Twitter account of Dr.M.Naeemنشست روسیه، امریکا، چین و پاکستان درباره صلح افغانستان در دوحه برگزار شد
نشست روسیه، امریکا، چین و پاکستان درباره صلح افغانستان در دوحه برگزار شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که عصر امروز گروه طالبان با نمایندگان کشورهای روسیه، امریکا، چین و پاکستان دیدار داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز جمعه (30 اپریل)، در توییترش نگاشته است که عصر امروز نشست پنج جانبه گروه طالبان، فدراسیون روسیه، ایالات متحده امریکا، چین و پاکستان در دوحه برگزار شد.

آقای وردک می افزاید که در این نشست روی حذف نام رهبران و اعضای این گروه از لیست های سیاه و رهایی متباقی زندانیان این گروه بحث شده است. 

او تاکید دارد که از جانب این گروه در این نشست، شير محمد عباس ستانکزی معاون دفتر سياسي و تيم مذاکراتی شرکت داشتند.

اعلام خروج نظامیان خارجی؛ روزانه تا 49 نظامی و غیر نظامی در حملات طالبان جان می‌بازند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
اعلام خروج نظامیان خارجی؛ روزانه تا 49 نظامی و غیر نظامی در حملات طالبان جان می‌بازند

این در حالی‌ست که ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان چند روز پیش در گفتگوی ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان اعلام کرد که نشست بعدی "ترویکای توسعه یافته" در تاریخ 30 اپریل در دوحه پایتخت قطر برگزار می‌شود.

آقای کابلوف اشاره به هدف این نشست گفت: "ما به تاریخ 30 آپریل، یک روز قبل از روز X، یعنی اول ماه می (روز آغاز خروج نیرو های خارجی از افغانستان) ملاقات می‌کنیم تا طالبان را متعقد سازیم که یکبار دیگر وضعیت را بازنگری کنند، با امریکایی‌ها سازش پیدا کنند و از سناریوی جنگی خودداری کنند".

قابل یادآوری‌ست که نمایندگان امریکا، روسیه، چین و پاکستان (کشورهای ترویکا) در پایان نشست ماه مارچ در مسکو با انتشار بیانیه ‌پایانی تاکید کردند که از احیای مجدد امارت اسلامی طالبان در افغانستان حمایت نمی‌کنند. از دولت افغانستان و شورای عالی مصالحه ملی این کشور نیز خواستند که به گونه علنی با نمایندگان طالبان درباره یک راه حل سیاسی از طریق مذاکره تعامل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала