موج سوم کرونا در افغانستان؛ طرح بسته‌شدن مرزها و نهادهای آموزشی آماده‌ شد

© Sputnik / Tariq Azimموج سوم کرونا در افغانستان؛ طرح بسته‌شدن مرزها و نهادهای آموزشی آماده‌ شد
موج سوم کرونا در افغانستان؛ طرح بسته‌شدن مرزها و نهادهای آموزشی آماده‌ شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
عضو شوید
مسؤولان در شفاخانه افغان - جاپان می‌گویند که در روزهای اخیر شانزده رویداد مثبت ویروس کرونا را در نزد جوانان ثبت کرده‌اند که دو تن از مبتلایان، دانش‌آموزان مکتب استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت صحت‌عامه می‌گوید که بدلیل گسترش موج سوم ویروس کرونا در افغانستان، طرحی را برای بستن مرزها با کشورهای همسایه و دروازه‌های نهادهای تحصیلی و آموزشی آماده‌ کرده‌است.

به‌گفتۀ این وزارت، این طرح تاکنون از سوی حکومت تأیید نشده‌است.

آمارهای وزارت صحت نشان می‌دهند که در دوهفتۀ اخیر شیوع ویروس کرونا در افغانستان گسترش یافته‌است؛ چنان‌که در جریان ده روز نزدیک به دوصد تن به این ویروس آلوده شده‌اند.

شناسایی 194 مورد جدید ابتلا به کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
شناسایی 194 مورد جدید ابتلا به کرونا در افغانستان

میرویس علی‌زی، معاون سخن‌گوی وزارت صحت‌عامه گفت: "وزارت صحت‌عامه طرحی را به‌خاطر مهار گسترش ویروس کرونا برای بستن نهادهای تحصیلی و تعلیمی به مقام ریاست‌جمهور پیشنهاد می‌کند".

در همین حال، مسؤولان در شفاخانه افغان - جاپان می‌گویند که در روزهای اخیر شانزده رویداد مثبت ویروس کرونا را در نزد جوانان ثبت کرده‌اند که دو تن از مبتلایان، دانش‌آموزان مکتب استند.

طارق احمد اکبری، سرطبیب شفاخانه افغان – جاپان بیان داشت: "جوانان را هم بسیار اذیت می‌کند. یک بیمار شانزده ساله وفات کرد".

طارق پادشاه، پزشک نیز افزود: "جوانان 27 سال 28 سال و 29 سال هم به این بیماری مبتلا شده‌اند. اکنون شکل ویروس تغییر کرده‌است".

وزارت صحت، همکاری مردم را برای مهار موج سوم کرونا مهم می‌داند و هشدار می‌دهد که اگر شهروندان کشور توصیه‌های بهداشتی را مراعات نکنند و در برابر ویروس کرونا بی پروایی نشان دهند پیامدهای بدی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала