آلمان قصد دارد تا میانه ای ماه اگوست نیروهای خود را از افغانستان بیرون کند

© AFP 2023 / Kay Nietfeldآلمان قصد دارد تا میانه ای ماه اگوست نیروهای خود را از افغانستان بیرون کند
آلمان قصد دارد تا میانه ای ماه اگوست نیروهای خود را از افغانستان بیرون کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
عضو شوید
ارتش آلمان (بوندسوهر) قصد دارد نیروهای خود را تا میانه ای ماه اگوست از افغانستان بیرون کند، اما هنوز درباره چگونگی عقب نشینی نیروها تصمیم گیری نشده است. 
 آلمان: تا اواسط تابستان همه نیروهای ما را از افغانستان خارج می‌کنیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
آلمان: تا اواسط تابستان همه نظامیان خود را از افغانستان خارج می‌کنیم

به گزارش اسپوتنیک،  سخنگوی سرویس مطبوعاتی وزارت مسئول مأموریت پشتیبانی قاطع به اینترفاکس گفت: بوندسوهر قصد دارد نیروهای خود را تا میانه ای ماه اگوست از افغانستان بیرون کند، اما هنوز درباره چگونگی عقب نشینی نیروها تصمیم گیری نشده است.

این منبع گفت: "در حال حاضر، گروه آلمان در حال تصمیم گیری است كه چگونه حداكثر تا میانه ای ماه اگوست می توان پرسنل و تجهیزات را از افغانستان بیرون کرد، اما هیپ برنامه ریزی دقیقی درباره روش ها و مسیروهای حمل و نقل این تجهیزات وجود ندارد". 

به گفته وی، جزئیات عقب نشینی نیروها با شرکت کنندگان در روند مذاکرات در آلمان مورد بحثقرار خواهد گرفت.

در 24 فیبروری، دولت آلمان مدت انتصاب بوندسوهر در افغانستان را تا پایان جنوری 2022 تمدید کرد. آنها حضور حداکثر نیروهای احتمالی 1.3 هزار نفر را فراهم می کنند.

ماموریت بوندسوهر بخشی از مأموریت پشتیبانی قاطع ناتو است و سربازان آلمانی پس از ایالات متحده دومین گروه بزرگ خارجی در افغانستان را تشکیل می دهند. در حال حاضر شمار رسمی نیروهای امریکایی در افغانستان به 2500 تن می رسد. 

پیش از این، اورزولا گرترود فُن دِر لایِن وزیر دفاع آلمان گفته بود، که او روی بیرون شدن مشترک نیروها از افغانستان و ایالات متحده حساب می کند. دولت امریكا تأیید كرد كه فرماندهی نظامی در 29 اپریل شروع به عقب نشینی نیروها از افغانستان می کند. وزیر آلمانی تاریخ پیش بینی شده برای شروع عقب نشینی نیروها را در تاریخ 4 جولای تأیید کرد، یعنی دو ماه پیش از تاریخ برنامه ریزی شده است. در همان زمان، ایالات متحده قصد دارد نیروهای خود را پیش از 11 سپتامبر عقب بکشد. رسانه های آلمانی خاطرنشان می کنند، که ایالات متحده امریکا روز استقلال را در 4 جولای جشن می گیرد و 11 سپتامبر سالگرد حمله تروریستی 2001 است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала