تیم کوک کمبود اپل را پیش بینی نمود

© REUTERS / Beck Diefenbachتیم کوک
تیم کوک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
عضو شوید
آژانس بلومبرگ خبر داده است که اپل در سال 2021 با کمبود برخی دستگاه ها روبرو خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس شرکت تیم کوک (Tim Cook) طی صحبت با سرمایه گذاران در مورد گزارش سه ماهه، گفت که اپل کمبود نیمه هادی را احساس می کند. وی معتقد است که کمبود پردازنده باعث کاهش میزان حمل و نقل و فروش کمپیوترها مک و آی پد است. در همین زمان، مدیر ارشد مالی شرکت، لوکا مائستری پیش بینی کرده است که به دلیل کمبود مولفه ها ، عاید اپل در سه ماهه مالی سوم 3-4 میلیارد دالر کاهش می یابد.

Ноутбуки фирмы Apple - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
کلوپ ویدیو
مایکروسافت اپل را مسخره کرد + ویدئو

به گفته کوک، اولتر از همه این کمبود روی محصولاتی که از پردازنده های نسل قبلی استفاده می کنند، تأثیرگذار است. مدیر ارشد نمی گوید که به نظر وی، کمبود نیمه هادی چه مدت ادامه خواهد داشت، اما خاطرنشان کرد که در سال 2020 اپل چنین مشکلاتی را تجربه نکرده است.

بلومبرگ خاطرنشان می کند که Mac و iPad از محبوب ترین خطوط تولید اپل در سال 2020 بوده اند. این امر به این واقعیت نسبت داده می شود که میلیون ها نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به کار در خانه و خرید وسایل مورد نیاز برای این امر شده اند. به گفته کارشناسان، در عرضه آیفون، کمبود پردازنده هنوز تأثیری نگذاشته است.

اپل قبلا گزارش سه ماهه دوم مالی خود را منتشر کرد. مفاد خالص شرکت به 23.6 میلیارد دالر در برابر 11.2 میلیارد دالر که غول تکنالوژی اطلاعات یک سال قبل کسب کرده بود، رسید. فروش کمپیوترهای مک ریکارد 9.1 میلیارد دالر، iPad ها - 7.8 میلیارد دالر به ارمغان آورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала