توافق قرقیزستان و تاجیکستان درباره قطع کامل درگیری های مرزی

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر توافق قرقیزستان و تاجیکستان درباره قطع کامل درگیری های مرزی
توافق قرقیزستان و تاجیکستان درباره قطع کامل درگیری های مرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
قرقیزستان و تاجیکستان درباره قطع کامل درگیری های مرزی توافق کردند. 
ادامه درگیری مرزی میان قرقیزستان و تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
ادامه درگیری مرزی میان قرقیزستان و تاجیکستان

به گزارش اسپوتنیک، رئیس کمیته ایالتی امنیت ملی قرقیزستان گفته است، که قرقیزستان و تاجیکستان درباره قطع کامل درگیری های مرزی به توافق رسیده اند. 

کامچیبک تاشیف رئیس کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان پس از گفتگو با همتای تاجیک خود، سامومین یاتیموف، در منطقه باتکن قرقیزستان گفت، که قرقیزستان و تاجیکستان در مورد آتش بس کامل در مرزها توافق کرده اند.
او گفت: "مردم ما دوران سختی را پشت سر می گذارند. ما برای دو کشور خود فاجعه ای داشته ایم. انجام کار برای ما دشوار بود، اما با این حال، با دستور سران کشورها، تصمیم گرفتیم آتش را به طور کامل متوقف کنیم و همه تشکیلات نظامی را به محل استقرار دائمی اش باز بگردانیم". 

به گفته وی، به دنبال این گفتگوها، پروتكلی به منظور «منافع دو كشور» تصویب شد كه متشكل از چهار ماده بود.

رئیس خدمات ویژه گفت: "از این پس، با تلاش همسایگان محترم و تلاشهای ما، صلح و آرامش در كشورهای ما، به ویژه در مناطق مرزی حاصل می شود".

یادآوری می کنیم، که درگیری بین ساکنان محلی مناطق مرزی قرقیزستان و تاجیکستان در 29 اپریل به یک درگیری مسلحانه بین ارتش دو کشور تبدیل شد. درگیری بین مرزبانان قرقیزستان و تاجیکستان بیش از شش ساعت به طول انجامید. حدود 40 نفر از هر دو طرف کشته شدند، بیش از 200 نفر زخمی شدند. در شامگاه 29 اپریل، طرفین در مورد آتش بس و عقب نشینی نیروها از مرز توافق کردند، اما روز بعد تبادل آتش دوباره از سر گرفته شد. آتش بس دیگر در اواخر بعد از ظهر 30 اپریل حاصل شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала