رویترز: طالبان طی یک سال اخیر از پایگاه های آمریکایی در افغانستان حفاظت‌ کرده‌اند

© AFP 2023 / Thomas Watkinsحملات راکتی طالبان بر پایگاه هوایی بگرام
حملات راکتی طالبان بر  پایگاه هوایی بگرام  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام غربی گزارش داده که طالبان مسلح در طول بیشتر از یک سال گذشته از پایگاه‌های نیروهای خارجی در افغانستان حفاظت می‌کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز اخیرا می‌نویسد: بر بنیاد یکی از ضمایم محرمانه توافقنامه دوحه میان آمریکا و گروه طالبان، جنگجویان طالب در طول بیش از یک‌سال گذشته از پایگاه‌های نظامیان خارجی در افغانستان در برابر حملات سایر گروه‌ها حفاظت کرده‌اند.

کابلوف: ممکن داعش توافق میان امریکا و طالبان را برهم بزند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2020
کابلوف: ممکن داعش توافق میان امریکا و طالبان را برهم بزند

بر اساس این گزارش که روز جمعه (10 ثور) نشر شد، جنگجویان طالبان در طول این مدت مانع حملات سایر گروه های تندرو یا گروه‌های رقیب‌شان بر نظامیان خارجی در افغانستان شدند.

وزارت خارجه ایالات متحده تا اکنون در مورد موجودیت این ضمیمه مخفی و همچنین محافظت طالبان از  پایگاه‌های نظامیان خارجی در افغانستان، واکنش نشان نداده است.

دو مقام غربی که نخواسته اند نام شان افشا شود، به خبرگزاری رویترز گفتند که گروه طالبان به ایالات متحده پیشنهاد حفاظت از پایگاه‌های نظامی نیرو های امریکایی را در برابر حملات سایر گروه‌های تندرو چون داعش داده بود که از سوی واشنگتن پذیرفته شد.

به گفته این مقام‌ها، طالبان خواستند با محافظت از نیروهای خارجی حسن نیت‌شان را ثابت کنند.

این‌ در حالی است که پیش از این، مقامات امریکایی اعلام کرده‌بودند که از زمان امضای توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان، هیچ نیروی خارجی مستقر در افغانستان کشته نشده‌است. تنها در چند مورد محدود بر پایگاه‌های نظامیان امریکایی در افغانستان حمله شده‌است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان از واکنش در مورد حفاظت پایگاه‌های نظامی سربازان خارجی در افغانستان توسط جنگجویان طالبان خودداری کرد اما گفت که طالبان پس از اول ماه می هیچ تضمین امنیتی به نیروهای امریکایی نداده‌اند.

طالبان مسلح در یک سال گذشته در حالی به نیروهای خارجی حمله نکرده‌ و حتی از آنان حفاظت کرده‌اند که در این مدت صدها غیرنظامی افغان را کشته و یا زخمی کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала