عبدالله: خروج نیروهای خارجی فرصتی برای تفاهم در افغانستان است

© @Dr.AbdullahAbdullah/FB عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد
 عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در واکنش به آغاز روند خروج نیروهای خارجی گفت که این اقدام فرصتی برای ایجاد تفاهم سیاسی در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان، از بیانیۀ مشترک ترویکای توسعه یافته (نمایندگان کشورهای امریکا، چین، روسیه و پاکستان) دربارۀ صلح افغانستان، کاهش خشونت‌ها، آتش‌بس، تسریع مذاکرات، دست‌یابی به یک موافقهٔ سیاسی و خروج مسوولانۀ نیروهای بین‌المللی استقبال می‌کند.

«ترویکای توسعه یافته» خواستار کاهش خشونت در جریان خروج نیروهای خارجی از افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
«ترویکای توسعه یافته» خواستار کاهش خشونت در جریان خروج نیروهای خارجی از افغانستان شد

آقای عبدالله با تاکید بر اینکه بحران این کشور راه‌حل نظامی ندارد، آغاز خروج نیروهای بین‌المللی را فرصتی برای ایجاد یک تفاهم سیاسی دانست.

وی افزود که شورای عالی مصالحه ملی تلاش دارد تا در هماهنگی با طرف‌های مطرح سیاسی از این فرصت بطور مسئولانه استفاده شود.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با استقبال از بیانیه مشترک تروئیکای گسترش یافته برای کاهش خشونت‌ها، آتش‌بس، تسریع مذاکرات، دست‌یابی به یک توافق سیاسی و خروج مسئولانه نیروهای خارجی نیز استقبال کرد.

عبدالله اظهارداشت: انتظار داریم به کمک کشورهای دوست و همکار افغانستان، گفت‌وگوها به منظور پایان جنگ و رسیدن هر چه زودتر به یک توافقٔ سیاسی، به نتایج قناعت‌بخش و قابل قبول برای تمام طرف‌ها برسد.

این در حالی است که روند خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان به طور رسمی از امروز (11 ثور) آغاز شده و قرار است این روند تا 11 سپتامبر  پایان یابد.

عبدالله عبدالله پیش از این با اشاره به تاکید طالبان به خروج نیروهای خارجی گفته بود که در هر صورت طالبان به روند صلح ملحق نمی‌شود اما خروج بخشی از نظامیان آمریکایی نیز به معنی پایان دنیا نیست.

وی همچنین گفته بود که افغانستان نقشی درباره حضور و یا خروج آمریکا از این کشور ندارد و آمریکایی‌ها مطابق با شرایط خود این تصمیم را می‌گیرند.ش

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала