نگرانی افغانستان از جنگ میان قرغیزستان و تاجیکستان

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی افغانستان از جنگ میان قرغیزستان و تاجیکستان
نگرانی افغانستان از جنگ میان قرغیزستان و تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
افغانستان خواهان حل مسالمت‌آمیز تنش مرزی میان تاجیکستان و قرقیزستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که فغانستان از وقوع درگیری‌های مسلحانه در مرز مشترک میان دو‌کشور دوست و برادر افغانستان، جمهوری قرغیزستان و جمهور تاجیکستان نگران است.

توافق قرقیزستان و تاجیکستان درباره قطع کامل درگیری های مرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
توافق قرقیزستان و تاجیکستان درباره قطع کامل درگیری های مرزی

خبرنامۀ این وزارت می‌افزاید که ادامۀ درگیری مرزی بین دو کشور به نفع هر دو کشور و منطقه نیست و باید از راه مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.
در اعلامیه این وزارت آمده است: "جمهوری اسلامی افغانستان ادامه تنش‌ها و درگیری‌های مسلحانه را به نفع دولت‌ها و مردمان هر ‌دو کشور و صلح و ثبات منطقه ندانسته و آرزو می‌کنید تا به معضل پیش‌آمده، از طریق مذاکرات و جستجوی راه حل‌های سیاسی و صلح‌آمیز خاتمه داده شود."
یادآوری می کنیم، که درگیری بین ساکنان محلی مناطق مرزی قرقیزستان و تاجیکستان در 29 اپریل به یک درگیری مسلحانه بین ارتش دو کشور تبدیل شد. درگیری بین مرزبانان قرقیزستان و تاجیکستان بیش از شش ساعت به طول انجامید. حدود 40 نفر از هر دو طرف کشته شدند، بیش از 200 نفر زخمی شدند. در شامگاه 29 اپریل، طرفین در مورد آتش بس و عقب نشینی نیروها از مرز توافق کردند، اما روز بعد تبادل آتش دوباره از سر گرفته شد. آتش بس دیگر در اواخر بعد از ظهر 30 اپریل حاصل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала