هشدار دانشمندان: انتقال خاک مریخ به زمین تهدید جدی برای بشریت است

CC0 / Pixabay / Earth and Mars
Earth and Mars - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان هشدار داده‌اند که آوردن خاک مریخ به سیاره ما به یک فاجعه بزرگ بیولوژیکی در روی زمین منجر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "دیلی استار" برخی از دانشمندان تصور می کنند خاک حاصل از مریخ که قرار است توسط مریخ نورد Perseverance  به زمین منتقل گردد، تهدیدی بالقوه برای تمام بشریت است.

کارشناسان حتی کمیته بین المللی مقابله با بازگشت نمونه مریخ  ICAMSR را ایجاد کردند.

اعضای این کمیته از خطر احتمالی این ماموریت هشدار می‌دهند. آنها معتقد اند که در صورت تحویل برخی از نمونه ها از سیاره سرخ به زمین، احتمال دارد  یک فاجعه بیولوژیکی - "طاعون مریخ" رخ دهد. این واقعه می تواند توسط میکروارگانیسم هایی ایجاد شود که ممکن است در سطح مریخ، وجود داشته باشند.

قرار است مریخ نورد استقامت نمونه های خاک را از سیاره سرخ جمع آوری کند و بعداً  این نمونه ها به زمین تحویل داده خواهد شد.

 گفتنی است مریخ‌نورد استقامت(perseverance)  در تاریخ 18 فبروری توانست با موفقیت روی سطح مریخ فرود بیاید. چرا این کاوشگر و فرود آن بر خاک مریخ و مأموریت‌هایش اهمیت دوچندان در کاوش‌های فضایی یافته است.

 کاوشگر جدید ناسا چندین مأموریت مهم دارد. این وسیله در نزدیکی جایی فرود آمده که دانشمندان گمان می‌کنند در زمانی که احتمال حیات در این سیاره وجود داشته بستر یک دریاچه بوده و در بخشی از آن جلگه‌ای قرار داشته است.

کاوشگر استقامت همچنین وضعیت آب‌وهوایی مریخ را با دقت رصد می‌کند. این دستگاه همچنین قادر است از سنگ‌ها و خاک مریخ نمونه‌برداری کند و آن را به سمت مدارگرد ارسال کند که این مدارگرد هم در نهایت نمونه‌ها را برای مطالعات دقیق به زمین ارسال می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала