محب: طالبان مزدور استخبارات پاکستان است

© NSC Afghanistan twitter محب: طالبان مزدور استخبارات پاکستان است
محب: طالبان مزدور استخبارات پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان می گوید، که گروه طالبان مزدور استخبارات پاکستان (آی اس آی) است و جنگ افزارها را نیز از آنها بدست میاورند.

به گزارش اسپوتنیک از صبح کابل، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان، که روز شنبه (11 ثور)، در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: «زندانیان طالب در زندان‌های دولت افغانستان است و به همین دلیل باید با دولت مذاکره کنند؛ اما اگر جای دیگری زندانی داشته باشند، باز می‌توانند با دیگران صحبت کنند».

محب: روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان خطراتی را نیز به همراه دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
محب: روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان خطراتی را به همراه دارد
حمدالله محب، مشاور امنیت ملی این کشور می‌گوید، که اگر گروه طالبان خواهان آزادی زندانیان خود است، باید به حکومت افغانستان مراجعه کند.

با این حال، مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید، که اقدام‌های اخیر طالبان، نشان می‌دهد که این گروه، نباید از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد بیرون شود.

محب افزود، که طالبان برای صلح هیچ اراده‌ای نداشته و در پی ادامه‌ی جنگ استند. او گفت، که هر شهروند افغانستان، برای طالبان هدف است.

او گفت، که حملات طالبان ممکن است افزایش یابد؛ زیرا آن‌ها فکر می‌کنند که با جنگ می‌توانند قدرت را به دست آورند. او تأکید کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی، آماده‌ی دفاع از خاک و مردم استند.

محب گفت، که شماری از اعضای طالبان با حکومت در تماس اند و نمی‌خواهند دیگر جنگ را ادامه بدهند. او افزود، که شماری از طالبان سلاح‌های شان را به زمین گذاشته اند.

مشاور امنیت ملی گفت، که تمام خشونت‌ها در افغانستان، زیر چتر طالبان انجام می‌شود و سایر گروه‌های تروریستی نیز، در تبانی با طالبان در افغانستان فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: «طالب ادعا می‌کند که غیر از این گروه هیچ کسی اجراآت نمی‌تواند و وقتی دستور بدهد جنگ نکنید، کسی جنگ نمی‌کند. همین موضوع نشان می‌دهد که القاعده و داعش و ده‌ها گروه تروریستی دیگر در تبانی با طالب در افغانستان حملات انجام می‌‌دهند».

او تأکید کرد، که القاعده هنوز هم تهدیدی برای مردم افغانستان است و حکومت تلاش می‌کند تا جلو رشد آن را بگیرد.

مشاور شورای امنیت ملی هم‌چنان گفت، که پس از خروج سربازان امریکایی و ناتو، افغانستان سقوط نخواهد کرد و کمک‌های کشورهای خارجی به کشور ادامه خواهد داشت.

یادآوری می کنیم، که نظر به توافق نامه دوحه میان گروه طالبان و امریکا قرار بود، تا به امروز همه نیروهای خارجی از افغانستان بیرون شوند، اما نیروهای خارجی تازه به بیرون شدن از افغانستان آغاز کرده اند و سخنگوی گروه طالبان هم در تویترش از دست باز این گروه در برابر نیروهای خارجی خبر داد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала