هدف ایران در پرسمان توافق هسته ای از دید نماینده روسیه 

© Sputnik / Alexander Natruskinهدف ایران در پرسمان توافق هسته ای از دید نماینده روسیه 
هدف ایران در پرسمان توافق هسته ای از دید نماینده روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی درباره هدف های ایران در پرسمان توافق هسته ای صحبت کرد.

بایدن: برای مقابله با تهدیدهای ایران و کوریای شمالی با متحدانمان همکاری می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
بایدن: برای مقابله با تهدیدهای ایران و کوریای شمالی با متحدانمان همکاری می‌کنیم
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت، که طرف ایرانی در دیدار با هیات روسی در وین، قصد خود را برای دستیابی به نتیجه ای با کیفیت بالا در احیای کامل توافق هسته ای تأیید کرد.

اولیانوف افزود، که امروز جلسه دوجانبه هیتت های روسی و ایرانی برگزار شد.

وی تأیید کرد، که نگرش طرف ایرانی نسبت به دستیابی به اولین نتیجه کیفی در احیای کامل توافق هسته ای، کاملا واقع بینانه است.

به گفته وی، ایالات متحده همچنین متعهد است که مذاکرات را با موفقیت به پایان برساند.

وی خاطرنشان کرد، که طرفین تلاش می کنند تا هرچه سریعتر مذاکرات را در این ماه به اتمام برسانند.

پیش از این، میخائیل اولیانوف گفته بود، که اعضای کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران نتایج میان دوره ای مذاکرات را در وین در تاریخ یک ماه می جمع‌بندی می کنند.

سید عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره‌ کننده ایرانی و میخائیل اولیانوف رئیس هیأت روسی در وین هم صبح امروز (شنبه) در نشستی دوجانبه به بحث و گفت‌وگو پرداختند. در این نشست که قدری به طول انجامید، عراقچی و اولیانوف ضمن هماهنگی مجدد درباره مواضع خود، بر ضرورت استمرار نزدیکی مواضع دو کشور تأکید کردند. طرف روس نیز بار دیگر بر حمایت خود از توافق هسته‌ای و لزوم رفع تحریم‌های ایران از سوی امریکا، تأکید کرد.

یادآوری می کنیم، که نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا قرار است تا ساعاتی دیگر برای بررسی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی برگزار شود و آنگونه که اعلام شده، هیأت‌های مذاکره‌ کننده بعد از این نشست به پایتخت‌ها باز خواهند گشت. در روزهای گذشته کارگروه‌ها و هیأت‌ها با برگزاری جلسات فشرده به بحث‌و بررسی در خصوص متون پرداختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала