سپاسگذاری هند از روسیه بابت واکسن "اسپوتنیک وی" ضد کرونا

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Шприц и ампула на фоне логотипа "Спутник V"
Шприц и ампула на фоне логотипа Спутник V - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
وزارت خارجه هند از روسیه برای دریافت نخستین محموله واکسن اسپوتنیک وی Sputnik V ابراز قدردانی نمود.

 به گزارش اسپوتنیک، آریندام باگچی ، سخنگوی وزارت امور خارجه هند، از حمایت روسیه در مورد تحویل اولین محموله واکسن ضد ویروس کرونای  اسپوتنیک وی - Sputnik V به این کشور، ابراز قدردانی کرد.

تمدید قرنطینه در هندتمدید قرنطینه در هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
تمدید قرنطینه در هند

وی دراین خصوص در حساب کاربری توییتر خود نوشت: "این اولین محموله است.  ما در حال برنامه برای تولید این واکسن برای استفاده در  هند، روسیه و کشورهای سوم هستیم. ما عمیقا از حمایت دوست دیرینه خود روسیه، برای ده سال همکاری و مشارکت استراتژیک ویژه ابراز قدردانی داریم."

وی خاطرنشان کرد: واکسن روسی برای مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا به جمع دارو های دست داشته هند در مبارزه با ویروس هند اضافه خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه هند گفت: "این گزینه سوم افزایش ظرفیت واکسیناسیون را برای ما فراهم نموده کار واکسیناسیون ما را تسریع خواهد کرد".

گفتنی است پیشتر نخستین محموله واکسن ضدکرونا "اسپوتنیک وی" به شهر حیدرآباد هند که دفتر شرکت هندی "دکتر ردی" در آن مستقر است، تحویل داده شد.

 

این در حالی است که قبلا شرکت "دکتر ردی" مجوز واردات واکسن "اسپوتنیک وی" به هند و استفاده اضطراری آن در این کشور را از سوی سازمان کنترل دارو هند دریافت کرده بود.

شایان ذکر است هند که امروز (شنبه 1 می)  بار دیگر رکورد دچار شدگان روزانه خود و جهان را جابه‌جا کرد و 401 هزار و 993 دچار شده در یک روز را به ثبت رساند.

بر پایه داده های وزارت بهداشت هند، با شناسایی موارد جدید، شمار کل بیماران کرونا از 19 میلیون نفر فراتر رفت.

 در همین حال، کشور کرونا زده هند همچنین 3523 مرگ بیمار کرونایی را در یک شبانه‌روز به ثبت رساند و شمار کلی قربانیان این کشور به 211 هزار و 853 نفر رسید.

از 22 اپریل (برای نهمین روز متوالی) این کشور هر روز شاهد بالای 300 هزار دچار شده به ویروس بوده که نظام بهداشت و درمان آن را در هم شکسته و درمانگاه ‌ها در هند به شدت با کمبود اکسیجن، تخت و دارو مواجه هستند.

برخی کشورها هم برای کمک به هند اعلام آمادگی کرده و تعدادی از آن‌ها به این کشور کمک پزشکی ارسال کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала