نیروهای امریکایی یک پایگاه در هلمند را ترک کردند 

© Flickr / Andy Kelly-Priceنیروهای امریکایی یک پایگاه در هلمند را ترک کردند 
نیروهای امریکایی یک پایگاه در هلمند را ترک کردند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2021
عضو شوید
به‌دنبال اعلام رسمی بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای امریکایی امروز طی مراسمی یک پایگاه نظامی در جنوب افغانستان را تخلیه و تحویل ارتش این کشور دادند.

سیاسیون پس از خروج نیروهای خارجی بر اجماع داخلی تأکید دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
سیاسیون پس از خروج نیروهای خارجی بر اجماع داخلی تأکید دارند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است، که نیروهای امریکایی کمپ «انتونیک» در سپاه ۲۱۵ میوند در ولایت هلمند را رسما به نیروهای افغانستانی واگذار کرده‌اند.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع گفته است، که مراسم تسلیم‌گیری این کمپ صبح امروز (یک‌شنبه، ۱۲ ثور) با حضور رهبری سپاه ۲۱۵ میوند و نیروهای امریکایی برگزار شده است.

امان همچنان گفته است، که کمپ انتونیک با همین نام به‌حیث قرارگاه نیروهای ویژه ای افغانستان همچنان نگه داشته می‌شود.

روند بیرون شدن نظامیان خارجی از افغانستان روز گذشته رسما آغاز شد. قرار است همه ای ۹۶۰۰ نظامی خارجی تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان بیرون شوند.

یادآوری می کنیم، که محمدیاسین ضیا، رییس ستاد ارتش و سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان روز شنبه، یازدهم ثور در یک نشست خبری اعلام کرد، که کار روی مسایل لجستیک خروج نیروهای خارجی جریان دارد و پس از پایان آن، پایگاه‌های آن‌ها به نیروهای افغانستان تحویل داده می‌شود.

براساس جدول‌بندی خروج نیروهای آمریکا و ناتو که قبلاً اعلام شده، روند خروج نیروهای خارجی آغاز شده است. رسانه‌ها روز گذشته گزارش دادند که این روند کلید خورده است و ۱۰۰ تن از نیروهای آمریکایی به کشورشان برگشته‌اند.

آمریکا برخی از تمهیدات از آن میان استقرار بمب‌‌افگن‌های بی-۵۲ (B-۵۲) در منطقه و استقرار موشک‌ها در افغانستان را برای خروج مصون نیروهایش روی دست گرفته است. این کشور صدها نیروهای ویژه را نیز به افغانستان اعزام کرده است.

طالبان اعلام کردند، که تأخیر خروج نیروهای خارجی، سرپیچی از توافق‌نامه دوحه است و این گروه برای نشان دادن واکنش به آن منتظر تصمیم رهبری خود است. همچنین طالبان تأکید کرده‌اند که تأخیر در خروج نیروهای خارجی، راه هر گونه «اقدام مناسب» را باز گذاشته است. در توافق‌نامه دوحه زمان خروج کامل نیروهای خارجی اول می تعیین شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала