زاخارووا: توسعه برنامه های موشکی آمریکا منجر به عواقب جدی در امنیت شده است

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا: توسعه برنامه های موشکی آمریکا منجر به عواقب جدی در امنیت شده است
زاخارووا: توسعه برنامه های موشکی آمریکا منجر به عواقب جدی در امنیت شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تلاش آمریکا برای معرفی کردن سیستم جهانی دفاع موشکی خود به عنوان یک طرح دفاعی را تلاش برای سرپوش گذاشتن و پنهان کردن اهداف واقعی خود خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه گفت که توسعه برنامه های دفاع موشکی جهانی آمریکا منجر به عواقب جدی در امنیت شده است و می تواند یک رقابت تسلیحاتی از جمله موشکی را بدنبال داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: "نمایندگان روسیه در سطوح مختلف بارها توجه طرف آمریكایی را به خطرات ناشی از توسعه بی رویه سیستم دفاع موشكی جهانی آمریكا جلب كرده اند. با این حال، آمریکایی ها استدلال ما را نمی پذیرند. در عین حال، آنها امکان اعمال هرگونه محدودیت در فعالیت های ضد موشکی خود را رد می کنند و عمداً با جذب منابع مالی بیشتر فعالیت های خود را افزایش می دهند."

برنامه 18 میلیارد دالری پنتاگون برای مقابله با موشک های ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
برنامه 18 میلیارد دالری پنتاگون برای مقابله با موشک های ایران و کوریای شمالی

وی تلاش آمریکا برای معرفی کردن سیستم جهانی دفاع موشکی خود به عنوان یک طرح دفاعی را تلاش برای سرپوش گذاشتن و پنهان کردن اهداف واقعی خود خواند و افزود: واشنگتن می خواهد با بدست آوردن امکان برای حمله اتمی نخست، برتری بیابد.

 وی تأكید كرد كه ایجاد ظرفیت دفاع موشكی جهانی آمریكا "می تواند منجر به عواقب جدی در حوزه امنیت شود، توازن راهبردی نیروها را در جهان بر هم زند و مسابقه تسلیحاتی ، از جمله موشكی را بدنبال داشته باشد."

خبرگزاری بلومبرگ به تازگی اعلام کرد که پنتاگون 18 میلیارد دالر برای طراحی و تولید موشک های رهگیر برای مقابله با موشک های کوریای شمالی و ایران اختصاص می دهد.  

 بر اساس این گزارش کاخ سفید درنظر دارد 31 موشک رهگیر ازجمله 10 موشک برای آزمایش بسازد که در پایگاهی در منطقه آلاسکا مستقر می شود.

زاخارووا در ادامه گفت که توسعه سیستم جهانی پدافند موشکی منجر به پیامدهای جدی در عرصه امنیتی خواهد شد و رقابت تسلیحاتی از جمله در عرصه موشکی را تشدید می کند.

روسیه در ماههای اخیر به آمریکا درباره هرگونه تلاش برای برتری جویی نظامی و استراتژیک بویژه در عرصه های موشکی و هسته ای هشدار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала