عبدالله در دیدار با خلیل‌زاد طالبان را مانع اصلی ادامه‌ی مذاکرات و دست‌يافتن به صلح دانست

© Photo / Facebook account of AFGHANCE عبدالله در دیدار با خلیل‌زاد طالبان را مانع اصلی ادامه‌ی مذاکرات و دست‌يافتن به صلح دانست
عبدالله در دیدار با خلیل‌زاد طالبان را مانع اصلی ادامه‌ی مذاکرات و دست‌يافتن به صلح دانست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در دیدار با رئیس شورای عالی مصالحه اعلام کرد که با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک میان افغانستان و جامعه‌ی بین‌المللی آغاز می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای عالی مصالحه ملی با نشر یک خبرنامه امروز دوشنبه (3 می)، اعلام کرد که دوکتور عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، بعد از ظهر امروز، در حضورداشت معاونان و شماری از اعضای رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی با دکتر زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ی ویژه‌ی ایالات متحده‌ی امریکا برای صلح افغانستان، در قصر سپیدار ملاقات کرد.

زلمی خلیل‌زاد با رئیس جمهور غنی دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
زلمی خلیل‌زاد با رئیس جمهور غنی دیدار کرد

خبرنامه می افزاید که در دیدار دکتر زلمی خلیلزاد تاکید کرده است که با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک میان افغانستان و جامعه‌ی بین‌المللی آغاز می‌گردد. در این مرحله ایالات متحده‌ی امریکا و جامعه‌ی جهانی از دست‌يافتن به صلح جامع و پایدار حمایت می‌کنند و به کمک‌های خود برای افغانستان ادامه می‌دهند.

در ادامه خبرنامه آمده است: "آقای خلیل‌زاد ابراز امیدواری نمود که اجلاس استانبول در فرصت مناسب و با آمادگی لازم برگزار شود و طرف‌های درگیر از این فرصت برای حل بحران استفاده نمایند".

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در ادامه صحبت های خود افزود که که برای دست‌يافتن به صلح در افغانستان به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است و ایالات متحده از نفوذ خود برای ایجاد و حفظ این اجماع استفاده می‌کند.

او همچنان بر واقع‌بینی، حفظ وحدت سیاسی و استفاده از فرصت موجود برای تأمین صلح تأکید کرد.
دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با تشکر و قدردانی از ادامه‌ی کمک‌های ایالات متحده برای افغانستان در مرحله‌ی جدید و تلاش برای موفقیت روند صلح گفت که جمهوری اسلامی افغانستان همچنان به موفقیت مذاکرات صلح و دست‌یافتن به صلح عادلانه و دایمی متعهد است.

 باید یک طرح واضح برای دو سال آینده در راستای خوداتکایی داشته باشیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
غنی: باید یک طرح واضح دوساله در راستای خوداتکایی داشته باشیم

دکتور عبدالله عبدالله در ادامه‌ی صحبت‌های خود طالبان را مانع اصلی ادامه‌ی مذاکرات و دست‌يافتن به صلح دانست و تأکید نمود که باید از فرصت موجود برای رسیدن به صلح بیش‌ترین استفاده صورت گیرد.

دکتور رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی همچنان بروحدت سیاسی در داخل و بیرون دولت تأکید نمود.
دکتور عبدالله عبدالله در بخشی از صحبت‌های خود گفت: شورای عالی مصالحه‌ی ملی و هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان، آماده اشتراک در اجلاس استانبول می‌باشند و ما از تلاش‌های جمهوری ترکیه، دولت قطر و نمایندگی سازمان ملل متحد تشکر و قدردانی می‌کنیم.
رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی از ادامه‌ی همکاری‌های جامعه‌ی بین‌المللی و کشورهای منطقه برای موفقیت روند صلح افغانستان قدردانی نمود و گفت که موفقیت صلح افغانستان، امنیت و ثبات منطقه‌ را تضمین می‌کند.

قابل یاد آوری‌ست که زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان امروز دوشنبه وارد کابل شد، چندی پیش با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала