اشرف غنی: قاچاق‌چیان تجهیزات طبی به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شوند

© Photo / ARG اشرف غنی: قاچاق‌چیان تجهیزات طبی به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شوند
 اشرف غنی: قاچاق‌چیان تجهیزات طبی به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شوند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت صحت عامه‌ کشور می‌گوید که براساس هدایت رییس‌جمهور، در صورت مفقودشدن یک بالن اکسیجن و یا تجهیزات طبی در مراکز صحی، شخص مسئول به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه‌ کشور می‌گوید که براساس هدایت رییس‌ جمهور اشرف غنی، در صورت مفقودشدن یک بالن اکسیجن و یا تجهیزات طبی در مراکز صحی، شخص مسئول به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شود.

محموله کمکی تجهیزات و وسایل طبی روسیه به کابل رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2020
محموله کمکی تجهیزات و وسایل طبی روسیه به کابل رسید

وزارت صحت عامه با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای مجروح این موضوع را امروز (دوشنبه، ۱۳ ثور) در نشست مجازی از طریق آنلاین با رییسان صحت عامه‌ی ولایات ابلاغ کرده است.

او گفته است که این هدایت را رییس‌جمهور غنی به وزارت داخله داده است تا از قاچاق تجهیزات طبی به بیرون از کشور جلوگیری شود.

همچنان به نقل از خبرنامه، سرپرست وزارت صحت عامه در مورد هدایات اشرف غنی به‌خاطر مبارزه با موج سوم ویروس کرونا نیز در این نشست صحبت کرده و خواهان تطبیق آن از سوی مسئولان صحی شده است.

او گفته است که این موارد شامل اولویت‌بندی تطبیق واکسین کرونا به افراد مسن و دارای امراض متمم، اولویت در استخدام افراد به کسانی که قبلا کار کرده و تنقیض شده‌اند، ارزیابی تمامی ولایات به‌خاطر موجودیت تجهیزات طبی و کم‌بود آن در مراکز صحی کووید۱۹ می‌باشد.

در ماه‌های گذشته چندین بار گزارش شد که تجهیزات و وسایل طبی از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی به خارج از کشور قاچاق می‌شود. در ماه سرطان سال گذشته، 

پیش از این خبرگزاری پژواک گزارش داده بود که یافته‌های این رسانه‌ نشان می‌دهد درحالی‌که مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در کشور به‌دلیل کمبود اکسیجن جان می‌دهند، از دستگاه‌های تنفس مصنوعی که برای مقابله با ویروس کرونا به افغانستان کمک شده است، ۳۲ پایه دستگاه به پاکستان قاچاق شده است.

با این حال به‌دنبال نشر این گزارش، اداره‌ی بازرس ریاست‌جمهوری کشور اعلام کرد که هیچ دستگاه تنفسی از کشور به بیرون قاچاق نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала