تلاش امریکا برای خلع هستوی سازی شبه جزیره کوریا

© AFP 2023 / Ed Jonesسلاح هستوی کوریایی شمالی
سلاح هستوی کوریایی شمالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
کوریایی جنوبی و ایالات متحده به تلاش خود برای غیر هستوی سازی شبه جزیره کوریا ادامه خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، جونگ یوی یانگ و آنتونی بلینکن وزرای خارجه کوریایی جنوبی و ایالات متحده پی مذاکرات بین دو کشور در لندن اعلام کردند که به همکاری نزدیک برای دستیابی به غیر هستوی کامل و صلح پایدار در شبه جزیره کوریا ادامه خواهند داد.

قوای مسلح کوریایی شمالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
روش تند امریکا در مقابل کوریایی شمالی

گفته شده است: " بلینکن وزیر امور خارجه امریکا  در مورد رویکرد استراتژیک جدید علیه جمهوری دمکراتیک خلق کوریا که هفته گذشته توسط جو بایدن رئیس جمهور امریكا ایجاد شد. به گفته وزارت امور خارجه، وزرا "توافق کردند که همکاری نزدیک را که هدف آن دستیابی به خلع تسلیحات هستوی سازی کامل و برقراری صلح پایدار است" در منطقه ادامه دهند.

گفتگوها بین وزرای خارجه ایالات متحده و جمهوری کوریا در چارچوب اولین نشست حضوری وزرای خارجه G7 طی دو سال گذشته برگزار شد که از 3 تا 5 می در پایتخت بریتانیا برگزار می گردد که امسال ریاست این انجمن را بر عهده دارد. انتظار می رود وزرای خارجه کشورهای G7 در مورد راهکارهای مقابله با تهدیدهای جدید جهانی، حمایت از حقوق بشر و بازگرداندن اقتصاد پس از شیوع ویروس کرونا بحث کنند.

برعلاوه وزاری خارجه بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و جاپان، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی ژوزپ بورل  نمایندگان استرالیا، هند، کوریا جنوبی و افریقا جنوبی و همچنین لیم جوک هوئی سرمنشی انجمن کشورهای اسیائی جنوبی به این رویداد دعوت شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала