غنی: باید یک طرح واضح دوساله در راستای خوداتکایی داشته باشیم

© @https://twitter.com/ARG_AFG باید یک طرح واضح برای دو سال آینده در راستای خوداتکایی داشته باشیم
 باید یک طرح واضح برای دو سال آینده در راستای خوداتکایی داشته باشیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
رییس جمهور کشور در دیدار با هیات اداری شورای ملی گفته که دولت افغانستان باید یک طرح واضح برای دو سال آینده در راستای خود اتکایی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی ارگ، محمد اشرف‌غنی؛ رییس جمهور کشور شامگاه روز گذشته یک‌شنبه (12 ثور) در ضیافت افطاری با اعضای هیأت اداری هر دو اتاق شورای ملی گفت که خروج خارجی‌ها از افغانستان فرصتی را جهت بازنگری پالیسی‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی ایجاد کرده‌است. او تایید کرد که باید یک طرح واضح برای دو سال آینده در راستای خوداتکایی ترتیب شود.

اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
محکومیت گسترده حمله مرگ‌بار لوگر/غنی وعده پاسخ دندان شکن داد

او ضمن تاکید بر تقویت اجماع سیاسی و اقتصادی در کشور، از شورای ملی خواسته تا مشورت‌های خویش را در مسایل مهم ملی، به ویژه اجماع سراسری به‌خاطر تامین صلح پایدار و عادلانه، ارائه کنند.

رییس جمهور افزوده‌است: «خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان فرصت را برای ما جهت بازنگری پالیسی‌های ملی، منطقوی و بین‌المللی ایجاد کرده‌است و باید یک طرح واضح برای دو سال آینده در راستای خوداتکایی داشته باشیم.»

در این ضیافت، امرالله صالح؛ معاون اول ریاست جمهوری گفته‌است که حمایت مالی و تخنیکی و تعهدات جامعه جهانی با افغانستان مانند سابق ادامه می‌یابد.

سرور دانش؛ معاون دوم رییس جمهوری هم گفته که در فصل جدید مناسبات افغانستان با جامعه بین‌المللی، نقش شورای ملی مهم است که هم ارکان دولت تقویت گردد و هم حمایت‌های بیشتری از نیروهای امنیتی و دفاعی صورت گیرد.

اعضای هیات اداری شورای ملی نیز بر حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی تاکید کرده، گفتند که برای تقویت اجماع ملی به هدف رسیدن به صلح عادلانه و پایدار در کنار حکومت قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала