فاجعه در لوگر؛ ۲۴ دانش‌آموزی که پیش از رسیدن به دانشگاه زیر خاک رفتند + ویدیو

© Sputnik / Tariq Azimفاجعه اخیر در ولایت لوگر
فاجعه اخیر در ولایت لوگر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
انفجاری که در فاصله چند‌صد متری مقام ولایت رخ داد و جان ۲۴ اشتراک‌کنندهٔ کانکور را گرفت و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخم برداشتند.

به گزارش اسپوتنیک، جمعهٔ گذشته ولایت لوگر شاهد انفجار موتر‌بم بود. انفجاری که در چند‌صد متری مقام ولایت رخ داد و جان ۲۴ اشتراک‌کنندهٔ کانکور را گرفت و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخم برداشتند. موتر درست در جایی انفجار کرد که اشتراک‌کننده‌های آزمون قرار بود شب را آن‌جا سپری کنند.

عبدالقیوم رحیمی، والی لوگر می‌گوید:

«روز جمعه زمان افطار بود و جایی که انفجار شده مهمان‌خانه مردم ازر بود.در این انفجار ۲۴ فرد ملکی که برای سپری کردن امتحان کانکور از ولسوالی ازر آمده بودند، به شهادت رسیده اند».

او همچنان از زخم برداشتن بیش از صد فرد ملکی خبر می‌دهد و می‌گوید، در میان زخمی‌شده‌ها زنان و کودکان نوزاد هم شامل هستند.
ساحه تخریب این انفجار خیلی زیاد است. بیمارستان ولایتی نائب امین‌الله خان که در ده متری این انفجار موقعیت دارد کاملا ویران شده است.
دکتر محمد صدیق، سرطبیب این بیمارستان از زخم برداشتن ۱۱ نوکری‌وال این شفاخانه خبر می‌دهد.

«شفاخانه کامل تخریب شده، امبولانس‌هایی ما هم همین‌طور. لوازم داخل شفاخانه اکثر تخریب شده. ۳۰ نفر نوکری‌وال داشتیم و ۱۱ نفر زخمی شده».

رحیم‌الله سه پسر کاکا و خواهر‌زاده‌اش را در این رویداد از دست داده است. کفش و شناس‌نامهٔ نزدیکانش را در دست دارد و دنبال گمشده‌اش روی ویرانه‌های باقی‌مانده قدم می‌زند. به امید این که معجزه‌ای رخ بدهد و گمشده‌هایش را پیدا کند.
می‌گوید:

«سه بچه کاکا و خواهرزاده‌ام شهید شده اند. به خاطر امتحان کانکور آمده بودند اما تمام آرزو‌های خود را زیر خاک بردند».

این ولایت زادگاه اشرف‌غنی، رییس‌جمهور افغانستان است. غنی، وعدهٔ ساخت بزرگترین فرودگاه افغانستان را در این ولایت داده است.
حضور طالبان حتا در داخل شهر به چشم می‌خورد. در مسیر شاهراه کابل-لوگر ایست بازرسی ایجاد می‌کنند. به گفتهٔ یکی از دکتران شفاخانه ولایتی لوگر، جنگجویان طالبان خیلی راحت در بیمارستان دولتی معالجه می‌شود و اگر زخم شان عمیق باشد به کابل انتقال داده می‌شوند.
در حالی که رییس‌جمهور غنی وعدهٔ ساخت بزرگترین فرودگاه را داده است، اما شهروندان این ولایت می‌گویند، اگر دولت مرکزی توجه جدی نکند، این ولایت به زودی به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала