مورخ روس: انگلیس ها هزاران اسیر شوروی را در سال 1945 کشته اند

© Sputnik / Peter Bernstein /  مراجعه به بانک تصاویر مورخ روس: انگلیس ها هزاران اسیر شوروی را در سال 1945 کشته اند
مورخ روس: انگلیس ها هزاران اسیر شوروی را در سال 1945 کشته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
یک مورخ روس می‌گوید، ارتش انگلیس در آخرین روز های جنگ دوم جهانی هزاران زندانی اسیر شوروی را با دیگر اسراء به گونه بی‌رحمانه به قتل رساند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری خوخلوف مورخ اطلاعاتی روسیه می‌گوید ارتش انگلیس ، که اهداف سیاسی را دنبال می کرد، در آغاز ماه می1945 بلافاصله کشتی های آلمانی را با چندین هزار زندانی بی دفاع در اردوگاه های کار اجباری نازی ها  که بیشتر را آنها اسیران جنگی شوروی تشکیل می داد، به طرز وحشیانه ای نابود کرد .

انگلیس ها سپس افراد باقیمانده در اردوگاه ها را که شهروندان شوروی سوسیالیستی بودند، مورد آزار و اذیت قرار دادند.

گفتنی است امروز دوشنبه (3می) هفتاد و هفتمین سالگرد فاجعه ای(غرق شدن کشتی Cap Arcona ) است که در چنین روزی در سال 1945 در خلیج لوبک در دریای بالتیک رخ داد.

دگروال بازنشسته امریکایی: چرا نبرد استالینگراد وحشتناک ترین نبرد جنگ جهانی دوم باقیمانده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2020
دگروال بازنشسته امریکایی: چرا نبرد استالینگراد وحشتناک ترین نبرد جنگ جهانی دوم باقیمانده است

این فاجعه هنگامی زخ داد که نیروی هوایی انگلیس به کشتی های آلمانی اسیران اردوگاه های کار اجباری حمله کرد. در میان کشته شدگان ناشی از پرتاب بمب ها، موشک ها و گلوله های انگلیسی، نمایندگان بیش از 25 ملیت، نه تنها اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، بلکه ایالات متحده آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا  ایتالیا، جمهوری چک، لهستان، کشورهای بالتیک و اسکاندیناوی، یونان، صربستان و سایر کشور ها قرار داشتند که یافتن بقایای اجساد آنها برای چندین دهه در ساحل ادامه یافت.

 خوخلوف گفت: بر اساس برآوردهای مختلف، تعداد افرادی که در نتیجه آن فاجعه جان خود را از دست داده اند ، از 7 تا 12 هزار نفر است که با تعداد پرسنل یک لشکر عملیاتی و یا هم با تلفات نیروهای متفقین قابل مقایسه است.

وی تأکید کرد که  "از نظر مقیاس ، غرق شدن Cap Arcona چهارمین فاجعه دریایی در تاریخ بشر به حساب می آید."

بر اساس منابع مختلف ، تعداد زندانیان زنده مانده از کشتی Cap Arcona از 310 تا 350 نفر تخمین زده شده است. همچنین اطلاعاتی وجود دارد که فقط 140 شهروند شوروی موفق به فرار شده اند. خوخلوف خاطرنشان کرد ، دمای آب در آن روز از هفت درجه تجاوز نمی کرد.

خوخلوف می گوید ، در دهه 1960-1970 ، عموم مردم برای اولین بار از فاجعه 3 مه 1945 به لطف انتشارات در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در خارج از کشور آگاه شدند. سپس اسناد و شواهد اضافی مختلف افشا شد و اکنون جزئیات جدیدی از وقایع 76 سال پیش وجود دارد.

به گفته خوخلوف، در مکاتبات وزارت امنیت شوروی سابق با دفتر شورای وزیران برای بازگشت شهروندان شوروی در سال 1949 نامه ای پیدا کرد که توسط یکی از شرکت کنندگان مستقیم این تراژدی در 3 مه 1945 واسیلی سالوماتکین (1919-1999) نوشته شده بود.

خوخلوف گفت: نامه واسیلی فیلیپوویچ سالوماتکین در تاریخ 2 مه 1949 اولین مدرک مستندی است که تاکنون در بایگانی یافت شده است و جزئیات فاجعه را به مقامات شوروی فاش می کند. در 14 مه 1949، نسخه ای از این نامه به ژنرال یوگنی پیتوورانوف به رئیس اداره دوم اصلی وزارت امنیت دولتی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی (ضد جاسوسی و مبارزه با عناصر ضد شوروی) ارسال شد.

گفتنی است در سوم مه سال 1945، نيروي هوايي سلطنتي انگلیس، کشتي کاپ آرکونا ( Cap Arcona ) و سه کشتي ديگر را در خليج لوبک ، در درياي بالتيک مورد هدف تير بارهاي خود قرار داده و آن ها را غرق کرد . اين بزرگترين فاجعه دريايي تاريخ، بدون اطلاع عموم ، با تحريک نازي ها و سانسور و پنهان کاري انگليسي ها، بوقوع پيوست . قرار بود با اين کار اثر اعمال پليد و منفوري که در اردوگاه ها صورت گرفته شده بود را در آخرين روزهاي جنگ جهاني دوم از خاطره ها محو سازند. بيش از  7500تبعيدي، در فاصله چند دقيقه کشته شدند .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала