کشورهای گروه 7 برای بررسی تهدیدهای روسیه و چین در لندن گردهم می‌آیند

© AFP 2023 / Fabrice Coffrini کشورهای گروه 7 برای بررسی تهدیدهای روسیه و چین در لندن گردهم می‌آیند
 کشورهای گروه 7 برای بررسی تهدیدهای روسیه و چین در لندن گردهم می‌آیند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
لندن در هفتۀ روان میزبان نشست گروه هفت میان وزیران خارجه 7 کشور صنعتی جهان مشمول بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایالات متحده، ایتالیا، جاپان و کانادا است.

به گزارش اسپوتنیک، دامنیک راب، وزیر خارجه بریتانیا گفت که کشورهای گروه 7 به دنبال ایجاد راهکاری استند که بتواند به‌گونۀ مشترک با تهدیدهایی ناشی از ویروس کرونا و همچنان و خطرات روسیه و چین، رویارویی کنند.

انگلستان: روسیه یک تهدید بزرگ است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
انگلستان: روسیه یک تهدید بزرگ است

لندن در هفتۀ روان میزبان نشست گروه هفت میان وزیران خارجه 7 کشور صنعتی جهان مشمول بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایالات متحده، ایتالیا، جاپان و کانادا است.

این اولین نشست حضوری وزرای خارجه گروه 7  است که طی دو سال گذشته از روز دوشنبه در پایتخت انگلیس آغاز می شود. جلسات عمومی در مرکز لندن برای 4 تا 5 ماه می برنامه ریزی شده است، اولین روز این مجمع به جلسات دوجانبه اختصاص خواهد یافت.

دامنیک راب، وزیر خارجه بریتانیا گفت پیش از برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای عضو گروه 7، گفت که فعالیت‌های روسیه و چین تهدید برانگیز استند و بریتانیا و متحدانش می‌توانند با هم در برابر این تهدید ها به‌گونۀ مشترک، مبارزه کنند.

وزیر خارجه بریتانیا می‌افزاید: "مهمترین چیز برای ما، گُسترده‌تر ساختن اتحاد کشورهای هم فکر که هوادار جوامع آزاد، حقوق بشر، دموکراسی و تجارت آزاد استند، می‌باشد. آنانی که می‌خواهند که به عمق چه‌گونه‌گی آغاز همه‌گیری کرونا برسند، می‌خواهند که برنامه کوواکس، یعنی فرستادن واکسین ویروس کرونا به کشورهای نادار به‌گونۀ درست عملی شود. ما می‌خواهیم که ائتلاف کشورها در این زمینه بزرگتر شود و روسیه و چین نیز به این تلاش‌ها، بپیوندند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала