تلاش ارگ برای سانسور مصاحبهٔ ضیا مسعود: «رییس صاحب را خبر کنید!»

© Wikipediaتلاش ارگ برای سانسور مصاحبهٔ ضیا مسعود: «رییس صاحب را خبر کنید!»
تلاش ارگ برای سانسور مصاحبهٔ ضیا مسعود: «رییس صاحب را خبر کنید!» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
روزنامه اطلاعات روز به اسنادی دست یافته است که در آن نشان می‌دهد مقامات دولت افغانستان در پی سانسور یک گفتگوی احمدضیا مسعود بوده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ذکی دریابی صاحب امتیاز این روزنامه در توییتر خود، متن نامهٔ یکی از مقامات ارشد دولت افغانستان را نشر کرده در آن از تلاش برای حذف بخش‌هایی از یک مصاحبهٔ احمدضیا مسعود با LA Times سخن گفته شده است.

«مختار عزیز! احمدضیا مسعود در یک هفته گذشته بسیار آسیب زننده بوده است، به ولایات رفته و پیوسته به دولتی که خود عضو آن است حمله میکند. بسیار زیاد شده است. در زیر یادداشت‌هایی از مصاحبه‌ای که او به LA Times داده است آمده و بخش‌هایی که باید نشر شود. ما تلاش میکنیم که حداکثر حذف شود. فکر می‌کنم باید رییس صاحب از این موضوع با خبر شود. یادداشت‌ها را می‌گذارم تا رییس صاحب و رحیمی صاحب با او صحبت کنند که این رفتارهای غیر مسوولانه را متوقف کند. این را به رییس صاحب چاپ کنید».

ذکی دریابی مدعی شده است که این ایمیل را از ارگ ریاست جمهوری به دست آورده و گفته است که ارگ در مورد آزادی مطبوعات فقط به برگزاری «مراسم‌های اتوکشیده» اکتفا میکند.

آقای دریابی  در مراسم ارگ برای روز آزادی مطبوعات شرکت نکرده است.

لطیف محمود معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که «بولتن خبری که برای رییس جمهور تهیه می ‌شود، مبنای آن را اهمیت و ارزش خبرها تعیین می‌کند؛ نه این‌ که، کدام خبر در کدام رسانه نشر شده است».

دریابی از آقای محمود خواسته است تا بولتن خبری تهیه‌شده برای رییس‌جمهور در شش ماه گذشته را نشر کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала