زلنسکی از "جنگ در اروپا" بر سر کریمه و دونباس سخن گفت

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر زلنسکی از "جنگ در اروپا" بر سر کریمه و دونباس سخن گفت
 زلنسکی از جنگ در اروپا بر سر کریمه و دونباس سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
رییس جمهور اوکراین در اجلاس سران کشور های لهستان، لتونی، لیتوانی و استونی گفت که درگیری در دونباس و بازگشت کریمه به روسیه باعث "جنگی در اروپا" خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ولدیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، هنگام بحث و گفتگو با سران لهستان (آندره دودا)، استونی (کرستی کالجولید)، لیتوانی (گیتاناس ناوسدا) و لتونی (ایگیلس لویتس)، از جنگ در حال انجام در اروپا بر سر کریمه خبر داد.

قوای تانک روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2021
امر برگشت نیروهای روسیه از سرحدات اوکراین صادر گردید

 بیانیه وی در صفحه فیس بوک دفتر رئیس جمهور اوکراین پخش شد.

زلنسکی افزود: "من می خواهم از توجه شما به اوکراین تشکر کنم. شرکای بین المللی از اوکراین، تمامیت ارضی، حاکمیت ما حمایت می کنند. من از همه شما سپاسگزارم. امروز این بسیار مهم است که ما در کنار هم هستیم".

رئیس اوکراین همچنین کشته شدگان در اعتراضات کیف در سال 2014 را "مبارزان استقلال" خواند و این وقایع را با آنچه در دونباس اتفاق می افتد مرتبط دانست.

گفتنی است که در غرب، اظهارات در مورد "تهدید روسیه" اغلب شنیده می شود. روسیه بارها به این مسئله پاسخ داده و گفته است كه مسكو قصد حمله به هیچ كسی را ندارد و گفته می شود ناتو از "تجاوز" بهانه ای برای استقرار تجهیزات نظامی بیشتر در نزدیكی مرزهای روسیه استفاده می كند.

با این حال به گفته ولادیمیر پوتین، اتهامات متجاوز به مسکو "اختراع کسانی است که می خواهند از نقش خود به عنوان پیشتاز مبارزه با روسیه سود ببرند تا پاداش ها و امتیازات بیشتری را برای این کار دریافت کنند".

پیش از این ولادیمیرپوتین رییس جمهور روسیه در واکنش به گفته های ولادیمیر زلینسکی رییس جمهوری اوکراین مبنی بر گفتگو در دنباس؛ گفته بود که اگر مقامات اوکراین قصد حل تنش‌ها در دنباس را داشته باشند، در گام‌ اول باید با رهبری دونتسک و لوگانسک مذاکره کنند بعد با کرملین.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала