سیلاب‌ها در افغانستان طی دو روز گذشته جان چندین تن را گرفت

© Photo / ریاست مبارزه با حوادث بامیان سیلاب‌ها در افغانستان طی دو روز گذشته جان چندین تن را گرفت
 سیلاب‌ها در افغانستان طی دو روز گذشته جان چندین تن را گرفت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
سرا زیر شدن سیلاب ها در 9 ولایت افغاستان ؛ در دو روز گذشته موجب جان باختن ۱۶ نفر و مفقود شدن ده نفر دیگر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرده است که براساس آمار ابتدایی، در جریان دو روز گذشته ۱۶ نفر از اثر جاری‌شدن سیلاب در ۹ ولایت کشور جان باخته‌اند. در این مدت ۱۰ نفر دیگر مفقود شده‌اند.

  سیلاب های مخرب در ولایت‌های سمنگان و دایکندی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
سیلاب های مخرب در ولایت‌های سمنگان و دایکندی

احمدتمیم عظیمی، سخن‌گوی این وزارت بهرسانه ها گفت که این تعداد افراد به تاریخ ۱۲ و ۱۳ ثور به دنبال سرازیرشدن سیلاب در ولایت‌های هرات، غور، میدان‌وردک، بغلان، سمنگان، خوست، بامیان، دایکندی و بدخشان جان باخته‌اند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث آمار تلفات را براساس ولایات مشخص نکرده، اما براساس آمار مقام‌های محلی، بیشترین تلفات ناشی از سیلاب‌ها در ولایت هرات به ثبت رسیده است.

آقای عظیمی همچنان گفت که سیلاب‌ها در این نُه ولایت ۴۴ منزل مسکونی را به‌گونه‌ی کلی و ۱۹۷ منزل دیگر را به‌گونه‌ی قسمی تخریب کرده است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افزوده است که در ولایت‌های یادشده ۵۰۰ جریب زمین زراعتی و ۱۲ کاریز نیز از اثر سیلاب‌ها تخریب شده است.

همزمان با این، این وزارت گفته است که روند سروی، جستجو، نجات و پاسخ‌دهی به آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها در نُه ولایت جریان دارد و توزیع کمک‌های بشری برای متضررین عملا آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала