معنوی: 21 قضیه بچه‌بازی در محاکم زیر کار است

© @https://twitter.comفضل احمد معنوی
فضل احمد معنوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
وزیر عدلیه کشور می‌گوید که 21 قضیه بچه‌بازی در محاکم کشور زیر کار است.

به گزارش اسپوتنیک، فضل احمد معنوی، وزیر عدلیه کشور روز سه‌شنبه (14 ثور) در یک نشست خبری گفت که هم اکنون 235 قضیه قاچاق انسان، قاچاق مهاجران و بچه‌بازی در محاکم ابتدایی، استیناف و استره‌محکمه زیر کار است که شامل 158 قضیه قاچاق انسان، 56 قضیه قاچاق مهاجران و 21 قضیه بچه‌بازی می‌شود.

خواست پارلمان اروپا از مقام های افغانستان: بچه بازی ریشه‌کن کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2019
خواست پارلمان اروپا از مقام های افغانستان: بچه بازی ریشه‌کن کنید

بچه‌بازی در کد جزای افغانستان جرم‌انگاری شده است. در سال‌های گذشته هیچ متهم و مظنونی در این ارتباط بازداشت نشده بود.

فضل‌احمد معنوی که رییس کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران نیز است گزارش یک سال فعالیت‌ها و دست‌آوردهای این کمیسیون را در یک نشست خبری اعلام کرد.

به گفته او، در سال مالی 1399 نهادهای امنیتی عضو کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، 70 تن را به این اتهام بازداشت کرده‌اند.

معنوی می‌گوید که نُه شبکه از 34 شبکه شناسایی شده قاچاق انسان و قاچاق مهاجران تحت کار اوپراتیفی نهادهای امنیتی قرار دارد.

وزیر عدلیه افزود که دادستانی کل 50 تن را که به ظن و اتهام قاچاق انسان و قاچاق مهاجران بازداشت شده‎اند، دریافت کرده و روی آن کار کرده ‌است.

فضل‌احمد معنوی توضیح داد که از این میان پنج تن به قاچاق انسان و 45 تن دیگر به قاچاق مهاجران متهم‌اند.

طبق معلومات وزیر عدلیه، 17 پرونده به استره‌محکمه محول شده و بقیه قضایا تحت کار در دادستانی کل است.

به همین ترتیب، به گفته فضل‌احمد معنوی، دادگاه عالی هشت تن را به اتهام قاچاق انسان و قاچاق مهاجران محاکمه کرده که چهار تن محکوم به حبس متوسط شده‌اند و چهار تن دیگر شامل یک زن و سه مرد برائت گرفته‌اند.

طبق معلومات وزیر عدلیه، در میان متهمان به قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، شماری از منسوبان دولتی نیز شامل اند. یک مقام ارشد وزارت امور داخله و یک مقام سابق ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی از مقام‌هایی‌اند که به گفته وزیر عدلیه، به اتهام قاچاق انسان و قاچاق مهاجران مورد تعقیب عدلی قرار گرفته‌اند.

فضل‌احمد معنوی، فراهم‌سازی حمایت‌های صحی، روانی، آموزشی و اجتماعی برای 600 تن از قربانیان قاچاق انسان و قاچاق مهاجران و مدغم‌سازی شماری از آنان با خانواده‌های شان را از دیگر فعالیت‌های نهادهای عضو کمیسیون و موسسات همکار در سال 1399 خواند.

معنوی افزود: «آن‌چه برای همه تکان‌دهنده است، آفات و آسیب‌های ناگوار قاچاق انسان و مهاجرت‌های غیر قانونی است. در سال گذشته متاسفانه 57 تن از هموطنان ما که به طور قاچاق وارد کشور ایران شده بودند، فوت کرده و 64 تن دیگر به دلایل مختلف زخمی شده‌اند. زخمیان پس از مداوا به افغانستان منتقل شده و به خانواده‌های شان مدغم شدند.»

وزیر عدلیه قاچاق انسان و قاچاق مهاجران را یک پدیده بین‌المللی و تهدید جهانی خواند و تاکید کرد که انتظار دارد تا جامعه جهانی در این زمینه با وزارت عدلیه همکاری جدی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала