جاسوس سابق انگلیس پرونده دیگری برای بدنام ساختن ترامپ ارائه داد

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
جاسوس سابق انگلیس که پیشتر گزارش های زیادی در مورد رییس جمهور سابق آمریکا، از جمله گزارش مبنی بر استفاده جنسی، به مقامات آمریکایی ارائه داده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تلگراف به نقل از منابع آگاه می‌نویسد، کریستوفر استیل، افسر اطلاعاتی سابق انگلیس، که شواهد برای بدنام ساختن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را تهیه نموده بود، پرونده دوم را در مورد ریاست جمهوری ترامپ  را به FBI  ارائه را افشا ساخت.

 خاطرنشان می شود که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ، استیل گزارش های زیادی درباره رئیس دولت ، از جمله گزارش هایی مبنی بر سوءاستفاده جنسی، به مقامات آمریکایی ارائه داده است.

 ترامپ متهمان پرونده روسیه عفو کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2020
ترامپ متهمان پرونده روسیه را عفو کرد

طبق گزارش این نشریه، او همچنین  اطلاعات دست نخورده  را از طریق شرکت Orbis Business Intelligence به ایالات متحده ارائه داد.

طبق این گزارش، استیل در سال 2016 پرونده ای را درباره ترامپ فراهم کرد. وی به درخواست مخالفان سیاسی ترامپ، اطلاعات متهم کننده ای را علیه شرکت Fusion GPS مستقر در واشنگتن تهیه کرد. این پرونده پس از انتخابات 2016 به مطبوعات رسید.

دراین گزارش ادعا شده است که روسیه شواهد بدنام کننده‌ی را علیه ترامپ دراختیار دارد. سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده که در آن زمان هنوز توسط منصوبان باراک اوباما اداره می‌شدند، محتوای پرونده و جزئیات آن را نه تأیید و نه هم تکذیب کردند.

 ترامپ خود بارها این پرونده را جعلی خوانده و دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه این پرونده را "اطلاعات غلط" روزنامه ها دانسته است.

هویت "منابع" پرونده افسر سابق اطلاعات انگلیس کریستوفر استیل در ماه جولای گذشته توسط رسانه های آمریکایی فاش شد. به گفته آنها، یکی ازاین منابع، تحلیلگر ایگور دانچنکو بود که در زمان اتحاد جماهیر شوروی در اوکراین متولد شد و سپس در روسیه بزرگ شد. پس از آن وی در ایالات متحده آمریکا کار کرد و متخصص درموضوعات روسیه و اوراسیا بود.

منبع دوم اطلاعات اولگا گالکینا 40 ساله، شهروند پرم بود. دراین گزارش گفته می‌شود که گالکینا هنگام دریافت سفارش در تابستان 2016 در قبرس در شرکت XBT Holding کارآفرین روسی الکسی گوبارف کار می کرد.

علاوه بر اینه گالکینا  "ادعا دارد" که مایکل کوهن، وکیل ترامپ، در تابستان 2010 با افسران اطلاعاتی روسیه در پراگ ملاقات کرده است.

در سال 2016 – 2017 در دوران ریاست جمهوری بارک اوباما FBI  تحقیقاتی را علیه ترامپ انجام داد. محققان سعی کردند دریابند که آیا کاندیدای ریاست جمهوری هنوز برای پیروزی در انتخابات با مقامات روسیه در ارتباط است یا خیر.

بعداً، همین موضوع توسط دادستان ویژه مستقل رابرت مولر مورد بررسی قرار گرفت. وی در بهار سال 2019 به این نتیجه رسید كه هیچ مدرکی درباره چنین توطئه ای وجود ندارد. روسیه و ترامپ همه‌ی اتهامات را بطور قاطع رد کردند ، رئیس جمهور آمریکا انگیزه اتهامات را سیاسی می داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала