عمران خان خواستار مبارزه قاطعانه علیه اسلام‌هراسی شد

© Photo / Imran Khan/facebookImran Khan
Imran Khan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را به «مبارزه قاطعانه با اسلام‌هراسی» دعوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد، این کشورها را به مبارزه مستمر و قاطعانه با اسلام‌هراسی دعوت کرد.

 عمران خان خواستار مجازات عاملان نفرت ‌پراکنی علیه اسلام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عمران خان خواستار مجازات عاملان نفرت ‌پراکنی علیه اسلام شد

وی گفت: عبارات توهین‌آمیز علیه حضرت محمد پیامبر اسلام 1.5 میلیارد مسلمان را متاثر کرده و کشورهای اسلامی نمی‌توانند جهان غرب را متقاعد کنند که این یک مسئله مربوط به آزادی بیان نیست.

نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد: وقتی یک حادثه تروریستی رخ می‌دهد، کشورهای غربی تمام جهان اسلام را بدنام می‌کنند. اقدامات فردی نباید به‌عنوان اقدام تمام مسلمانان در نظر گرفته شود.

خان با بیان اینکه اسلام و تمام مسلمانان همه اشکال و مظاهر تروریسم را بدون توجه به مرتکب آن به‌شدت محکوم می‌کنند، افزود: مرتبط دانستن اسلام با تروریسم یک امر ناعادلانه است.

وی همچنین سازمان همکاری اسلامی را به همکاری برای درک جامعه بین‌المللی از محبت و احترام عمیق مسلمانان نسبت به حضرت محمد و قرآن کریم دعوت کرد.

نخست‌وزیر پاکستان پیشتر نیز در سخنانی گفته بود: حضرت محمد (ص) جایگاه ویژه‌ای میان مسلمانان دارد و توهین و بی‌احترامی به ایشان برایمان قابل قبول نیست.

گفتنی است که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در ماه اکتبر سال گذشته طی سخنانی اعلام کرد که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد؛ موضوعی که با واکنش تند مسلمانان مواجه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала