اثر بخشی دومین واکسن روسی ضد کرونا ثابت شد

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر اثر بخشی دومین واکسن روسی ضد کرونا ثابت شد
اثر بخشی دومین واکسن روسی ضد کرونا ثابت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
آنتی بادی ویروس کرونا بعد از واکسیناسیون با داروی روسی EpiVacCorona" " در بیش از 90 درصد افراد واکسینه شده تولید می شود.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ریژیکوف رئیس مرکز ویروس شناسی وکتور روسیه روز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه ها در خصوص اثر بخشی واکسن دوم ضد کرونای روسیه EpiVacCorona صحبت کرد.

تولید دومین واکسن ضد کرونا در روسیه آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2020
تولید دومین واکسن ضد کرونا در روسیه آغاز شد

وی گفت: "ما پیشتر ارقامی را در میان داوطلبانی که این واکسن را دریافت کرده‌اند، اعلام کردیم، اکنون در حال انجام مطالعات تصادفی در بین گروه های ایمن شده هستیم و  می بینیم كه در بیش از 90 درصد واکسینه شدگان آنتی بادی های ویروس کرونا تولید شده است".

پیشتر رئیس مرکز ویروس شناسی وکتور روسیه شرکت سازنده واکسن روسی  ای پی واک کرونا ((EpiVacCorona  از آزمایش های بالینی این واکسن خبر داد و اعلام کرد: این واکسن سه خط دفاع ایمنی را در برابر ویروس تشکیل می دهد که احتمال ایمنی در مقابل این بیماری را صد درصد افزایش می دهد.

واکسن دوم روسی کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته و شرکت سازنده آن می گوید که بر اساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس  COVID-19 ایجاد کند. آزمایش های بالینی این واکسن از   گذشته آغاز شده بود.

گفتنی است، روسیه نخستی کشور جهان است که تا کنون سه واکسن علیه COVID-19 را ثبت نموده: "اسپوتنیک وی، ای پی واک کرونا و کوویواک"

واکسن اسپوتنیک وی، به عنوان نخستین واکسن ضد کرونا در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

   اپی واک کرونا، دومین واکسن روسی ماه اکتبر  سال گذشته ثبت شد و تولید انبوه این واکسن از نوامبر گذشته در مرکز علمی- پژوهشی «وکتور» در نووسیبیرسک این کشور آغاز شده است.

سومین واکسن کرونا "کوویواک" که در مرکز علمی چوماکوف تولید شده است نیز پیشتر مجوز ثبت دریافت کرد. صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چندین کشور نیز ارسال شده است.

واکسن اسپوتنیک وی،  در حال حاضر در ده ها کشور با جمعیت کل حدود 3 میلیارد نفر مورد تایید قرار گرفته است. تاثیرگذاری 91.6 درصدی این واکسن بر اساس انتشار داده ها در مجله پزشکی برجسته "لانست" تأیید می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала