بحران غذایی، جهان را تهدید می‌کند

© AP Photo / Greg Marinovichبحران غذایی، جهان را تهدید می‌کند
بحران غذایی، جهان را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
سازمان ملل گفته است که حدود 155 میلیون نفر در جهان در خط وخیم وضعیت گرسنگی قرار گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه فعال در زمینه امنیت جهانی غذا اعلام کرده است که شیوع کووید۱۹، تغیرات آب و هوایی و درگیری‌های نظامی باعث شده تا این تعداد انسان به کسانی که درگیر بحران غذایی بوده‌اند افزوده شوند.
براساس این گزارش تعداد کسانی که در نقاط مختلف جهان دچار عدم امنیت غذایی یا بحران غذایی هستند به ۱۵۵ میلیون نفر رسیده است.
این گزارش که توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل منتشر شده است، نتیجه ناامیدکننده ای را به دست می آورد که گرسنگی حاد همچنان یک مشکل فوری برای میلیون ها نفر است.

خشکسالی و خطر کمبود غذا؛ چالش تازه برای دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
خشکسالی و خطر کمبود غذا؛ چالش تازه برای دولت افغانستان

این گروه افزوده است که در سال گذشته میلادی ۲۰ میلیون نفر دیگر درگیر بحران غذایی شده‌اند. این گروه همچنین در مورد اینکه امنیت غذایی در بیشتر نقاط جهان از سال ۲۰۱۷ درحال بدتر شدن است هشدار داد.
ازسویی هم در این گزارش آمده است که به تعداد 133 هزار نفر از کل افرادیکه در بحران قرار دارند در کشورهای بورکینافاسو، سودان جنوبی و یمن هستند.
بیشترین آمار گرسنگی بازهم در افریقا به ثبت رسیده است، حدود 98 میلیون نفر - یعنی دو سوم - که در سال 2020 با ناامنی حاد غذایی روبرو بودند. با این حال، این مشکل کشورهای دیگر جهان از جمله یمن ، افغانستان ، سوریه و هائیتی را نیز درگیر کرد که جزو ده کشوری بودند که در سال گذشته بدترین بحران های غذایی در آنها ثبت شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала