آمریکا آمادگی رزمی یک موشک فرسوده هسته‌ی را بررسی می‌کند

© AP Photo / U.S. Air Force آمریکا آمادگی رزمی یک موشک فرسوده هسته را بررسی می‌کند
آمریکا آمادگی رزمی  یک موشک فرسوده هسته را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
پنتاگون قصد دارد اوایل ماه مه یک بار دیگر موشک قاره پیمای بالستیکی Minuteman III را پرتاب کند.

به گزارش اسپوتنیک،نیروی هوایی ایالات متحده از آزمایش برنامه ریزی شده موشک بالستیک قاره پیمای LGM-30G Minuteman III در تاریخ 5 می 2021 خبر داد.

فرمانده  نیروی هوایی آمریکا در بیانیه مطبوعاتی گفت، این پرتاب برای روزهای از 5 تا 6 ماه می در نظر گرفته شده است. این موشک از پایگاه هوایی «واندنبرگ» در کالیفرنیا پرتاب خواهد شد.

آزمایش ناموفق سلاح مافوق صوت در امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
آزمایش ناموفق سلاح مافوق صوت در امریکا

گفتنی است آزمایش قبلی این موشک ها در ماه فبروری گذشته انجام شد، نیروی هوایی ایالات متحده، پرتاب آزمایشی موشک قاره پیما بالستیک مینوتمان را از واندنبرگ در جنوب کالیفرنیا انجام داد. اما این پرواز با موفقیت رو به رو نشد.

پرتاب قبلی یک موشک از این نوع در فوریه 2021 انجام شد. پرتاب  این موشک ها معمولاً از پایگاه موشکی رونالد ریگان در جزیره کواژالین (جزایر مارشال) انجام می شوند. پرواز قبلی موفقانه نبود.

موشک 20 متری و 38 تنی Minuteman III  از سوخت جامد استفاده می‌کند، برد بیش از ده‌هزار کیلومتر دارد و می‌تواند به سرعت 24هزار کیلومتر در ساعت یا 23 ماخ (23 برابر سرعت صوت در هوا) برسد.

موشک های Minuteman III از سال 1970 تا 1978 به تولید انبوه رسیده و در حال حاضر اساس نیرو های زمینی هسته ای آمریکا را تشکیل می‌دهد.

نیروهای هسته ای استراتژیک آمریکا 400 موشک از این نوع  در اختیار دارند که هر کدام از 1 تا 3 بار هسته ای با عملکرد 300-335 کیلو تن TNT حمل می کنند. در طول خدمت، این موشک ها چندین بار ارتقا یافته اند. مدت خدمت این موشک ها تا اواخر سال 2020  گفته شده بود

 در حال حاضر، در ایالات متحده بحث و گفتگو های داغ  پیرامون لزوم تولید موشک جدید برای جایگزینی موشک مینوتمن ادامه دارد. به نظر تعدادی از متخصصان، موشک های زمینی می توانند از خدمت خارج شوند و فقط موشک های بالستیک زیردریایی و بمب افکن های استراتژیک در نیروهای هسته ای باقی خواهند ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала