اعلام 3 روز عزای عمومی در مکزیک در پی ریزش پل مترو

© REUTERS / Luis Cortesسقوط قطار مترو در مکزیک
سقوط قطار مترو در مکزیک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
در پی ریزش پل روگذر مترو در مکزیک و جان باختن و زخمی شدن ده‌ها نفر، رئیس‌جمهور این کشور 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

بر اثر فرو ریختن یک پل ر مترو در پایتخت مکزیک و سقوط قطار در حال حرکت روی موتر های عبوری در خیابان، دست کم 23 تن کشته و 70 نفر زخمی شدند.

ریزش مرگبار پل مترو در مکزیک/نیرو های نجات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
ریزش مرگبار پل مترو در مکزیک

 آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک ، در فرمانی اعلام کرد در پی فاجعه فرو ریختن پل متروی شهری که در مکزیکو سیتی درتاریخ  سوم آپریل به وقوع پیوست،عزای عمومی سه روزه در کشوراعلام شده است.

او افزود: فرمان ریاست‌جمهوری از لحظه انتشار لازم الاجرا می‌شود و تا 7 ماه می اعتبار خواهد داشت پرچم های ایالت باید در تاریخ 4 و 6 می نیمه افراشته باشند.

گفتنی است حادثه ریزش پل مترو حوالی ساعت ده و نیم شب به وقت محلی در شامگاه دوشنبه 3 می روی ریل خط 12 مترو در نزدیکی ایستگاه «اولیوس» واقع در جنوب مکزیکوسیتی روی داد. ساخت این خط مترو در پایتخت مکزیک به دلیل شائبه برخی تخلفات، از ابتدا مورد انتقاد بوده است.

در تصاویری که تلویزیون‌های محلی از این حادثه نشان دادند، ده‌ها تن از آتش‌نشانان و امدادگران در طول شب در تلاش برای بیرون کشیدن مسافران قطار و خودروها از میان آوار کابل‌ها و قطعات فلزی بودند.

سازمان مدیریت بحران مکزیک   اعلام کرد که مجروحان حادثه بی‌درنگ به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده‌اند. مقامات شهر مکزیکوسیتی گفته‌اند فروریختن روگذر باعث شد افراد بسیاری درون قطار و خودروها گرفتار شوند.

علت دقیق فرو ریختن پل مترو معلوم نیست اما «کلائودیا شینبائوم»، شهردار مکزیکوسیتی می‌گوید احتمالا این پل بر اثر در رفتن یکی از ستون‌های نگهدارنده، شکسته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала