Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جام جهانی باشگاه‌ها انقلاب اینفانتینو در فوتبال زنان

© AFP 2023 / Giang HuyПрезидент ФИФА Джанни Инфантино во время посещения Вьетнамской Футбольной Федерации в Ханое
Президент ФИФА Джанни Инфантино во время посещения Вьетнамской Футбольной Федерации в Ханое - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در حال برنامه ریزی برای جام جهانی باشگاه‌های زنان به منظور "انقلابی" در فوتبال زنان است.

به گزارش اسپوتنیک؛ جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، مدعی‌ست که می‌خواهد جام جهانی باشگاه‌های زنان را برنامه ریزی کند تا آن فوتبال زنان را متحول بسازد. اینفانتینو می‌گوید که رویای او این است که ببیند نسخه زنانه این مسابقات پس از خلق مسابقات مردان به نتیجه می‌رسد. وی در گفتگو با اکیپ فرانسه اظهار داشت: "رویای من این است که تولد اولین جام جهانی باشگاه‌های زنان را نیز ببینم. این خیلی زود خواهد آمد و این واقعاً انقلابی در فوتبال زنان ایجاد خواهد کرد."

مرد اول اداره حاکم بر دنیای فوتبال می‌خواهد که تیم‌های برتر زن در اروپا با همتایان آمریکایی خود وارد رقابت شوند.

تیم ملی ایالات متحده در حال حاضر قهرمان جهان است و تیم‌های داخلی آنها نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما به نُدرت با باشگاه‌های برتر اروپا روبرو می‌شوند و نسخه مردان این رقابت‌ها که لیورپول در سال 2019 برنده شد، نیز در حال اصلاح است.

این مسابقات هر ساله برگزار می‌شود و معمولاً از هفت تیم تشکیل شده که فقط یک تیم از اروپا را شامل می‌شود اما قالب جدید از 24 تیم تشکیل خواهد شد و هفت تیم اروپایی در آن حضور خواهد داشت.

قالب جدید به نظر می‌رسید امسال رونمایی شود اما به دلیل کوید باید 12 ماه به عقب رانده می‌شد و اینفانتینو مصمم است که بهترین رقابت باشگاهی در جهان خواهد شد.

وی گفت: "آنچه من مطمئن هستم این است که این رقابت جدید در نهایت به بهترین رویداد باشگاهی جهان تبدیل خواهد شد و به توسعه فوتبال در تمام قاره‌ها کمک می‌کند. این امکان واقعی را برای باشگاه‌های از همه مناطق فراهم می‌کند، در حالی‌که به باشگاه‌های بزرگ، به ویژه باشگاه‌های اروپایی، یک زمین بازی منحصر به فرد برای رقابت داده می‌شود تا به بالاترین سطح برسند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала