خواست کشورهای آسیای میانه و امریکا از طالبان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaخواست کشورهای آسیای میانه و امریکا از طالبان
خواست کشورهای آسیای میانه و امریکا از طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
کشورهای آسیای میانه و امریکا از گروه طالبان خواسته اند تا از حملات بهاری خود خودداری نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه اوزبیکستان با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا و وزرای خارجه اوزبیکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان به صورت آنلاین در مورد اوضاع افغانستان و تغیر اقلیم گفتگو کردند.

تاخیر خروج امریکا از افغانستان؛ روسیه می‌گوید طالبان حملات بهاری مرگباری خواهند داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
تاخیر خروج امریکا از افغانستان؛ روسیه می‌گوید طالبان حملات بهاری مرگباری خواهند داشت

کشورهای آسیای میانه و امریکا از گروه شورشی طالبان خواسته اند تا از عملیات‌های بهاری خود دست بردارند تا از کشتار و ادامه خشونت ها جلوگیری شود.
در بیانیه آمده است:شرکت کنندگان از همه طرفهای درگیری در افغانستان خواستند که برای جلوگیری از تلفات جدید و ایجاد یک فضای مناسب، از سطح خشونت در کشور و طالبان برای جلوگیری از تلفات جدید برای جلوگیری از حملات بهاری استفاده نکنند. و برای دستیابی به یک توافق سیاسی از طریق مذاکره وارد گفتگوها شوند."
طرفین همچنین از همکاری مهم کشورهای آسیای میانه در ثبات منطقه و همکاری با افغانستان در زمینه های انرژی، اقتصادی، فرهنگی، تجاری، حقوق بشر و امنیت استقبال کردند.
آنها توافق کرده اند که به توسعه همکاری های امنیتی بین ایالات متحده و کشورهای آسیای میانه به عنوان وسیله ای برای اطمینان از ثبات و امنیت منطقه‌ای و مقابله با تهدیدات فرامرزی ناشی از افغانستان ادامه دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала