قیمت جهانی نفت بار دیگر افزایش یافت

© Fotolia / marrakeshh قیمت جهانی نفت بار دیگر افزایش یافت
 قیمت جهانی نفت بار دیگر افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
قیمت نفت به دلیل سیگنال های رشد تقاضا و کاهش ذخایر موجود در ایالات متحده، افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، قیمت نفت در روز چهارشنبه یک بار دیگر افزایش یافت، برنت به انتظارات افزایش تقاضا پس از رفع محدودیت ویروس کرونا در ایالات متحده و اروپا در آستانه فصل گردشگری تابستان، به بشکه ای 70 دالر نزدیک شد.

امریکایی ها بیش از 40 تانكر با نفت را از سوریه دزدیدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
امریکایی ها بیش از 40 تانكر با نفت را از سوریه دزدیدند

پیش از این رئیس جمهور آمریكا جو بایدن گفت كه ایالات متحده قصد دارد 70 در صد بزرگسالان را تا روز استقلال در 4 جولای واكینس كند.

در اوایل این هفته، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که با ورود گردشگران واکسینه شده علیه COVID-19 و گردشگران از کشورهایی که "وضعیت اپیدمیولوژیک خوبی" دارند، می توانند پس از برداشتن محدودیت های فعلی، وارد اتحادیه اروپا شوند. در همین حال، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس وعده داد که اقدامات قرنطینه را تا 21 جون لغو کند.

از سوی هم هزینه معاملات آتی نفت ماه جون Brent در بورس اوراق بهادار ICE لندن تا ساعت 09:20 روز چهارشنبه 69.4 دالر به ازای هر بشکه است که 0.52 دالر (0.75 درصد) بالاتر از قیمت پایان جلسه قبلی است. در نتیجه معاملات روز سه شنبه، این قراردادها 1.32 دالر (2 درصد) افزایش یافت و به 68.88 دالر در هر بشکه رسید.

گفتنی است که قیمت معاملات آتی نفت خام WTI در ماه جون در معاملات الکترونیکی در بورس کالای نیویورک (NYMEX) تا این زمان 66.23 دالر در هر بشکه است که 0.54 دالر (0.82 درصد) بالاتر از پایان جلسه قبلی است. روز سه شنبه، ارزش این قراردادها با افزایش 1.2 دالر (1.9 درصد) به 65.69 دالر در هر بشکه رسید.

در همین حال، داده های انستیتوی نفت آمریکا (API) که روز قبل منتشر شد، نشانگر کاهش ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به 30 اپریل، 7.7 میلیون بشکه بود. چنین افت قابل توجهی، اگر توسط گزارش وزارت انرژی ایالات متحده تأیید شود، از پایان جنوری حداکثر افزایش خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала