مسئولان ارشد امنیتی برای پاسخ دهی به مجلس استجواب شدند

© Photo / ارگپارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان
پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
مقام‌های ارشد امنیتی در پیوند به افزایش ناامنی‌ها و همچنین آمادگی این نهادها پس از خروج نیروهای خارجی، از سوی نمایندگان به مجلس فراخوانده شدند. ادامه این نشست با تصمیم نمایندگان، سری شد.

به گزارش اسپوتنیک، یاسین ضیا؛ رئیس ستاد ارتش و سرپرست وزارت دفاع ملی، حیات‌الله حیات؛ سرپرست وزارت امور داخله و احمدضیا سراج رئیس عمومی امنیت ملی امروز چهارشنبه 15 ثور برای پاسخ‌دهی در نشست عمومی مجلس نمایندگان استجواب شدند.

 حیات‌‌الله حیات اما به جای خود معین تعلیمات تخنیکی وزارت امور داخله را به نشست استجوابیه مجلس فرستاد که از سوی نمایندگان پذیرفته نشد.

مسوولان امنیتی: نگران خروج سربازان خارجی نباشید   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
مسئولان ارشد امنیتی : نگران خروج سربازان خارجی از کشور نباشید

اعضای مجلس نمایندگان از عدم حضور سرپرست وزارت امور داخله در مجلس نمایندگان انتقاد کرده و حضور معین تعلیمات این وزارت را بی‌احترامی به مجلس عنوان کردند.

در ادامه، رئیس مجلس نمایندگان تاکید بر سری شدن جلسه کرد و خواست خود را به رای گذاشت که با تنها 3 کارت مخالف، سری‌شدن جلسه تایید شد.

جلسه استجوابیه امروز حاشیه‌هایی نیز داشت. رمضان بشردوست؛ نماینده کابل از یاسین ضیا به عنوان یک «فرد عادی» یاد کرد که هیچ مسئولیتی در برابر مجلس ندارد.

بر بنیاد گفته‌های بشردوست، مطابق قانون سرپرستی، مجلس با استجواب سرپرست‌وزیران، خود را به تمسخر می‌گیرد.

او نشست استجوابیه مجلس را ترک کرد و خاطرنشان ساخت که در نشست‌های فراقانونی حضور نخواهد داشت.

راضیه منگل؛ نماینده پکتیا اما سمت وزارت دفاع را یک پست سیاسی خواند و گفت: "لوی درستیز در میدان‌های جنگ حضور دارد و بهتر از وزیر دفاع می‌تواند به مجلس جزئیات در مورد جنگ ارائه کند. ما جواب می‌خواهیم."

گفتنی است که مقام‌های ارشد امنیتی در نشست روز دوشنبه به مجلس فراخوانده شده بودند؛ اما حضور این مقام‌ها در ولایت غزنی موجب شد تا نشست استجوابیه با دو روز تاخیر برگزار شود.

این نشست در حالی برگزار می شود که در پی اعلام برنامه رییس جمهوری امریکا مبنی بر خروج کامل قوای آمریکایی از افغانستان تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی، طالبان جنگ و خشونت را در سراسر کشور، تشدید کرده‌اند. در روزهای اخیر ده‌ها نیروی امنیتی به دست طالبان، شهید و زخمی شده و شماری از مراکز ولسوالی‌ها نیز به دست آن گروه سقوط کرده و یا در آستانه سقوط قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала