Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مجازات سنگین یوفا در انتظار شورشیان سوپرلیگ اروپا

© REUTERS / DADO RUVICMetal figures of football players are seen in front of the words "European Super League" in this illustration taken April 20, 2021
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
منابع آگاه خبر داده‌اند که یوفا آماده می‌شود تا شورشیان سوپرلیگ اروپا را برای دو سال از لیگ قهرمانان محروم نمایند.

به گزارش اسپوتنیک؛ رسانه ESPN به نقل از چندین منبع آگاه گزارش کرده که یوفا آمادگی دارد تا اقدامات جدی انضباطی را درمورد باشگاه‌هایی که به عضویت سوپرلیگ درآمده‌اند و هنوز فاصله کافی از پروژه ندارند، روی دست بگیرد.

این می‌تواند منجر به مجازات حداکثر در مسیر انضباطی سازمان شود که شامل محرومیت دو ساله در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا خواهد شد.

یوفا 10 روز گذشته را در گفتگو با 12 باشگاه صرف کرده تا توافق کند که مجازات کمتری به توافق برسد و یک تعهد قطعی رسمی برای عدم پیگیری مسابقات سوپرلیگ را بدست آورد. از روز چهارشنبه، به گفته منابع ESPN که با اوضاع آشنا هستند، آنها با هفت باشگاه آرسنال، اتلتیکو مادرید، چلسی، لیورپول، منچستر سیتی، منچستر یونایتد و تاتنهام هاتسپور به تفاهم رسیده‌اند و طبق گفته این منابع، اینترمیلان نیز به توافق نزدیک بود هرچند که هنوز آنرا تأیید نکرده است.

چهار باشگاه باقیمانده - یوونتوس، رئال مادرید، بارسلونا و آث میلان - تاکنون به مواضع خود پایبند بوده‌اند و شاید با برخورد انضباطی یوفا روبرو شوند، از جمله موارد دیگر نقض ماده 51 اساسنامه است که می‌گوید: "بدون ترکیب یا اتحاد بین ... باشگاه‌های وابسته، مستقیم یا غیرمستقیم، با انجمن‌های مختلف اعضای یوفا که ممکن است بدون اجازه یوفا تشکیل شود."

چهار باشگاه معتبر اعتقاد دارند که آنها از موقعیت خوبی برخوردار هستند زیرا اسناد اصلی ثبت شده در یوفا و فیفا اظهار داشتند که سوپرلیگ بیش از جدا شدن از بدن سازمان، "اجازه" برای اجرای مسابقات و "به رسمیت شناختن" درخواست شده است.

به گفته منابع ESPN نزدیک به این گروه، یوفا در صورت شروع مراحل انضباطی از دستور دادگاه مادرید تخطی خواهد کرد.

منابع به ESPN گفتند اگر 9 باشگاه از 12 باشگاهی که به سوپرلیگ متعهد شده‌اند رسماً کنار بروند، براساس اساسنامه‌اش، پروژه به طور رسمی خاتمه می‌یابد. به همین دلیل است که یوفا به باشگاه‌های باقی مانده‌اش ادامه می‌دهد و امیدوار است که دو باشگاه دیگر را متقاعد کند تا به طور رسمی این کار را کنار بگذارند. یک جنگ طولانی مدت، به ویژه با توجه به رای دادگاه مادرید که به نفع هیچ کس نیست.

پولیشیچ بازیکن چلسی Manchester City's Rodrigo, left, challenges Chelsea's Christian Pulisic during the English Premier League soccer match between Chelsea and Manchester City at Stamford Bridge, London, England, Sunday, Jan. 3, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
سوپرلیگ پایان نیافته؛ جریمه سنگین برای باشگاه‌های جدایی طلب

الکساندر چفرین رئیس یوفا اشاره کرد که او در جستجوی گفتگو با 12 باشگاه، یک روش موردی را در پیش خواهد گرفت اما هر یک مجازات خواهد شد، وی گفت: "برای من این تفاوت واضحی بین باشگاه‌های انگلستان و شش باشگاه دیگر است. آنها ابتدا بیرون شدند، آنها اعتراف کردند که اشتباه کرده‌اند. برای من سه گروه از این 12 گروه وجود دارد - شش انگلستانیی که ابتدا بیرون رفتند، سپس سه تیم دیگر [اتلتیکو مادرید، میلان و اینتر] بعد از آنها و سپس کسانی که زمین را صاف احساس می‌کنند و آنها فکر می‌کنند سوپرلیگ هنوز هم وجود دارد. [بارسلونا ، رئال مادرید و یوونتوس]. و تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد. اما همه مسئول خواهند بود."

همچنان منابع به ESPN تأیید کرده‌اند که اگر باشگاه‌های باقیمانده به دنبال توافق نامه امضا شده توسط باشگاه‌های سوپرلیگ باشند، باشگاه‌های باقی‌مانده با مجازات‌های مالی سنگینی روبرو می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала