«مدرنا» در کنگره جهانی واکسین به‌عنوان بهترین واکسین ضدکرونا معرفی شد

© REUTERS / PASCAL ROSSIGNOL«مدرنا» در کنگره جهانی واکسین به‌عنوان بهترین واکسین ضدکرونا معرفی شد
«مدرنا» در کنگره جهانی واکسین به‌عنوان بهترین واکسین ضدکرونا معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
واکسین مدرنا در کنگره جهانی واکسین به عنوان بهترین واکسین علیه کووید-19 معرفی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، واکسین شرکت داروسازی مدرنا و موسسه ملی صحی امریکا در کنگره جهانی واکسین واشنگتن 2021 به عنوان بهترین واکسین علیه ویروس کرونا معرفی شد.

این واکسین که مجوز استفاده اضطراری در امریکا و چندین کشور دیگر را دریافت کرده است، از واکسین «اسپوتنیک وی»، آسترازنکا، بهارات بیوتک، جانسون اند جانسون، مدیکاگو، نواوکس، فایزر/بیوان‌تک و واکسین زوتیس (برای حیوانات) پیشی گرفته است.

برگزارکنندگان کنگره همچنان واکسین مدرنا را «بهترین فناوری جدید (پلتفرم واکسین) دانستند. مدرنا این گروه واکسین‌ها را بیوان‌تک، ایناویو، جانسون، مدیکاگو، نواوکس، واكسيتيک و Gene One Life Science Inc پشت سر گذاشت. پارامترها برای انتخاب فینالیست‌ها و برنده مشخص نشده است.

در ماه اگست سال 2020 وزارت صحت روسیه اولین واکسین روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» را به ثبت رساند. دو واکسین دیگر در روسیه تحت عناوین «اپی واک کرونا» (مرکز «وکتور») و واکسین «کوی واک» (مرکز چوماکوف) ساخته شده است.

به این ترتیب واکسین «اسپوتنیک وی» در 64 کشور با مجموع جمعیت بیش از 3.2 میلیارد نفر ثبت شده است. واکسین «اسپوتنیک وی» از نظر شمار کشورهای ثبت کننده واکسن رتبه دوم در جهان را داراست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала